Sidor

tisdag 28 juni 2016

Underbara tidiga morgnar.

Näst sist jobbveckan är på gång.
Det märks att många redan gått på ledighet, det är lite lugnare.
Även Minime vägrade fritids nu, så hon får vara hemma. Stora dottern är hemma de flesta dagarna och maken jobbade hemifrån idag, så det löser sig.
Lilleman klara sig själv, men jag vill inte lämna Minime hemma med honom.
Som tur är har jag inte en speciellt mötestät vecka så jag kan jobba hemifrån i slutet på veckan.
Vi har flextid, så även om man ligger lite på minus ibland så kan man jobba i kapp det.
Chefen tipsade om att det tom kan vara lite bra, med tanke på hur hösten ser ut! ;-)

Jag jobbar mest med nästa veckas jobb, där vi drar iväg ett par dagar. Det ska synkas anmälningar, sovplatser och mat. :-)
Förutom det åkte jag på ett jätteutskick. En händelse som påverkar många i höst, ska informeras om.
Jag klistrar adresslappar och kuverterar för brinnkäralivet!
(Det var inte jag som skulle göra det, men får snällt fixa det när andra kroknar..)

 Som tur är kan jag bära ut hela högen och sitta ute.
Vädret är fantastiskt!
 Och det är inte dumt att barnen är hemma. Dom ligger ju och sover när jag tassar upp.
Jag älskar tidiga morgnar!
När solen precis gått upp, världen vaknar. Daggen ligger kvar och jag får gå iväg, själv.
Det har inte hunnit bli jättevarmt men solen står högt på himlen.
Tidiga morgonjoggar, hundägare, folk som skyndar till tåget..
Jag gillar verkligen det...
 Jag kan se mig själv som pensionär. Jag kommer att vara vaken tidig och ta min morgonpromenad bara för att se världen vakna.
Förhoppningsvis i ett lite varmare land. I alla fall på vintern! ;-)

 I morse var det kanonvarmt redan 6:30!
Jag förstod att det troligen var åska i luften, för det liksom känns på doften..

 Jag kom till jobbet strax innan 7 och fick släppa in en dam som bara gått ut för att ta en kaffe och glömt nycklarna inne! :-)
Receptionen öppnar 8 och huset är rena rama fort nox innan dess! :-)
Vi får flexa mellan 7-10. Jag är vardagsvins där strax innan 8. Absolut senast 8:30. Så det är kul att nu vara så tidigt och se vilka som är där då.
Det är rätt många.
Idag hade jag ett lite ovanligt uppdrag. "fixa nåt fint".. Hm.. Vi har ju _inget_ att göra något fint av.
Så det var bara att gå ner i förrådet och titta runt lite.
Och med lite fantasi, färgskrivare och festkuddar så blidde det ett kort !:-)

 Det är tryckande varmt i vårt rum. Trots att jag har korsdrag och fläkt!
Och de som sitter en bit bort i ett storrum fryser!
Jag hade huvudvärk, vilket inte var konstigt upptäckte jag när vi tog morgonfika. Molnen bubblade runt kröken.
 Men ingen åska. Bara tryckande varmt.
Jag fortsatte med mina utskick. Bläh. Tur att man kan ha bra musik i öronen, eller poddar.

I morgon blir det mera kuverterande och ett seminarium.
Sen är snart denna vecka slut! :-)

Jag har börjat packa till helgen. Vi ska ju ut till landet och jag ska direkt vidare.
Man kan konstatera att jag har med mig alldeles för mycket kläder. Men vad fasen... Man vet ju aldrig vilket väder det blir.
Blir det såhär varmt behöver man ju knappt nåt. Men blir det sämre och kallt...
Tja..
Sen om det är varmt, behöver man några ombyten för att det är varmt...och sen är det fest och sen är det panel och så är det mingel och så är det massa mer mingel.
Och jag har ju bil, så jag kan unna mig att ha med lite ombyten. :-) De som kommer med buss/tåg och flyg, de får nöja sig med lite mindre.
Eftersom att jag har bil, kommer jag även att ha med mig flaggor, extra kamerautrustning och jag vet inte allt.
Men det ska bli så kul!
Sen hinner jag bara hem och landa för att börja tänka på riktiga semestern. Som jag längtar!
Det blir en intensiv sommar kan man lugnt påstå. Men en härlig!

Det gäller att njuta av värmen och solen, varje dag. Så att det ligger som en varm boll i magen när det blir höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar