Sidor

fredag 4 september 2015

Tröttmössa

Oj vad veckan har gått fort!
Det har varit en vecka som liksom gått i ett. Tidiga morgnar på grund av att båda barnen haft utflykter varje dag, som inneburit både matsäck, gympa/simpåsar och tidigare lämning och fulla dagar.
Jag har inte varit stressad alls egentligen, men ändå har jag varit löjligt trött!
Flera kvällar har jag kört hela familjen i säng vid 20! Och somnat har jag och sovit som en liten gris.
Jag tror att det beror på att jag har en förkylning i kroppen.
Hela veckan har jag haft dåligt samvete över att jag inte tränat något(på länge!)men sen konstaterade jag att om jag är trött, då ska jag sova!
Varför utsätta kroppen för mer belastning då? Även om jag inte direkt är förkyld utan mer känner mig hängig.
Idag blev Lilleman kvar hemma med lite feber och toksnorig. Och maken kom hem ganska tidigt efter att han känt sig febrig och hängig.
Så, helt klart har vi en bacill som far runt.

Jag hade rätt mycket jobb idag, som det är deadline på, men som tur är så gick det bra att jobba hemma.
Vi har väldigt flexibel policy för var vi sitter och jobbar, så det är inget problem. (Men jag som jobbat hemma så många år njuter av att ha ett kontor! :-D )
Lilleman är så lugn när han är skruttig så man märker knappt att han är hemma.
Nåja, jag hade en massa text som skulle redigeras och skrivas om.
Tillslut går ju ögonen i kors och man filar och filar. Som tur är så är vi en hel grupp som ska lämna ifrån oss texten och sen få den reviderad.

Det har varit en vecka med bra blandning på möten, skrivning och nätverkande.
Min först vecka på heltid.
Och visst märks det. Men, jag jobbade ju hela dagar ofta förut också, men kunde ta en dag ledigt sen för att kompensera.
Det är så mycket som händer den här hösten. Spännande saker som det är otroligt roligt att få vara med om.
Jag har också fått mer ansvar för sociala medier vilket är kanonkul!

 Stora delar av veckan var dessvärre rätt grå.
Jäklar vad det har regnat!
Det blev höst över en dag.
 Däremot blev det varmt och klibbigt igår eftermiddag! Jag och en kollega var iväg på ett företagsmingel och när vi stod och lyssnade på alla pitchar kände jag hur det bokstavligen rann svett på ryggen.
Usch.
I början av veckan var vi iväg på ett lunchmöte i ett av våra stora köpcentrum och efter mötet tog vi en sväng i lite butiker för att kolla läget.
(Vilket jobb man har va? Faktiskt kika runt i butiker på arbetstid! )
Och hjälp vad mycket fint det finns nu!
Vissa höstar finns det inget fint alls. Men nu. Ojojoj.

Men, det dåliga vädret har gjort att vi inte cyklat mer än en dag. Sen blev det för blött. Plus att vi har åkt som små tokar fram och åter på möten. Då går det inte att cykla.
Jag har verkligen saknat det!
Det är så mysigt att cykla främst på morgonen! Få ljuset och friska luften.
Plus att det ju går fortare än att gå.
Även om det lär bli en del travande när snön kommer.
Men jag ska försöka att cykla så ofta jag kan. Men det är ju alltid någon dag i veckan när det inte funkar.

Men nu är det fredag.
Vi har fullt med planer i helgen och jag hoppas att killarna i familjen är piggare i morgon igen.
Jag har verkligen sett fram emot det vi ska pyssla med. :-)
Efter flera år där vi knappt orkat träffa en människa har vi nu kommit igång med socialt liv igen!
Umgås med människor vi gillar och får energi ifrån.
Både göra roliga saker ihop hela familjen men också var för sig.
Allt behövs.

Hösten är här.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar