Sidor

måndag 14 september 2015

En sån där en...

Alltså vissa måndagar...
Eller egentligen dagar. Men det råkade vara en måndag! :-)

Det har varit grinigt idag. Lite överallt. Gnissligt.
Jag fick ett mess ifrån en kompis. "jag har sån pms att jag skulle kunna XXX folk" ;-)
Och lite så kändes det idag.
Som  att folk hade lite pms både här och där. Till och med män! ;-)

Men, nu är måndagen slut och det kommer en ny dag.
Troligen bättre.
Men, man ska ha sådana dagar med så att man uppskattar de som är bra! :-)
Sådär som man säger till barnen. Det är bra att ha tråkigt ibland.

Lite lustigt var det dock att flera har uttryck samma sak idag. Att det liksom varit rörigt och att man funderar på att byta jobb eller riktning i livet.
Fascinerande att det liksom kan vara så på flera ställen samtidigt. Man kan undra om det är fullmåne eller något annat.

En annan grej som slog mig idag, var att jag snart jobbat ett år där jag är nu. Ett år!
Jösses vad fort det gått, samtidigt känns det som igår jag började.
Samtidigt som det känns som att jag alltid jobbat där. Vilket många också tror, så jag får påminna om att jag faktiskt inte kan veta vissa saker! ;-)
Det är galet vad åren går.
Tiden.
Men oj vad mycket jag har lärt mig!
Idag påbörjade jag lite nya arbetsuppgifter som jag ser mycket fram emot. Många andra suckar över dem och tycker att det är tråkigt.
Jag älskar dem! :-)
Känner mig väldigt hemma i dem och ser fram emot att lära mig ännu mer när jag är inne i det.
Man måste ju vara lite strategisk känner jag. ;-)

Men, nu är det dags för kudden.
Den bok jag läser och längtar efter att läsa jämt, ligger och väntar på mig.
Problemet är att jag ofta somnar med boken på näsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar