Sidor

lördag 5 september 2015

Ensamvargen.

I morse när vi vaknade, var det lite spännande.
Hur många friska? Hur många sjuka?
Vi konstaterade att jag inte blivit sjuk(are) och att både Lilleman och maken var feberfria.
Yes.
Finemang. Frukost, packa lite, packa in mig och barnen i bilen och så åkte vi till landet.
Maken, han fick snällt leta fram dammsugaren och sen åka och handla.
Han ska ha herrmiddag. Eller "gubbmiddag" som jag lite kaxigt kallar dem. Det får jag, för jag är äldre än hela högen! ;-)

Tanken var att jag skulle ha en väninna med barn med mig ut hit, men dom kroknade!
Troligen samma bacill som däckade dem.
Nåja, jag har inget emot att vara här ute själv. Ensam är jag ju inte. :-)
Barnen är med och nästan alla grannar är här.
Det är en av fördelarna med det här området, det är alltid folk här. Vilket är tryggt om det skulle hända något.
Iofs har vi strikta regler runt vilka verktyg man får använda när man är här själv. Dumdristig behöver man ju inte vara.

Det var riktigt varm när vi klev ur bilen.
Molnigt och grått, men varmt.

 Det har kommit några regnskurar under eftermiddagen, men det är ändå skönt.
Tyst och lugnt.
Jag har plockat bort pyntgrejer ur trädgården och ställt under tak. Ställt undan utblommade blommor och tömt krukor.
Påbörjat höststängningen. Nästa helg ska vi ut igen och då stänger vi av vattnet i lilla huset och jag ska ta in pelargonerna.
Då kommer även en man ut och tittar på vårt slamsystem. Det blir spännande på flera sätt.
Både vad dom kan göra med det och hur dyrt det blir.
Vi vågar inte tänka nästa sommarsemester ens innan vi vet vilka summor vi pratar om.
Men det måste bara göras.
Jag hoppas att man kan börja redan i höst..

Nåja, det blir inte mer "jobb" än så den här helgen.
Eftersom att det är lite ruggigt ute med regnet, så är barnen på sina rum och leker.
Lilleman är piggare idag men hostig. Så jag tjatar inte om att han ska vara ute.

Själv ska jag njuta av lugnet och myset med mörka kvällen.
Tända ljus, brasa och dra igång en eld ute.
Jag har flera böcker med mig ut. Bara att ligga i soffan och läsa är så mysigt!

Just nu har jag lite läspanik. Jag kan få det ibland.
När jag har massor att läsa, som jag vill läsa.
Serier.
Jag har avbrutit en serie för att börja läsa en annan.
Och då kommer det ju en femte bok av serie ett, där jag läst 2,5 bok! panik! ;-)
Det är det som kallas I landsproblem.
Samtidigt är det en skön känsla att ha en massa böcker som väntar på att läsas.
Jag behöver ha en hög, så att jag liksom ser att förrådet är fullt! :-)
(Men, nu måste jag renas ur på mitt nattduksbord för det är rörigt med både lästa och olästa böcker nu, vilket stressar mig..)
De lustiga är att när man tittar in i stora dotterns rum, så har hon en liknande hög på sitt skrivbord! :-)

Nåja, det blir en mysig lördagkväll. :-)
Det är ju så, när man har fullt runt sig hela tiden, så njuter man av att vara ensam ibland.
Jag har ett ganska stort behov av att få vara själv. Men är det ju så sällan numer! ;-)
Lite lustigt är det ju att jag som sett mig som en ensamvarg, som tänkte när jag var yngre att "jag ska nog vara singel och ska jag ha barn ska jag nog bara ha ett.¨
Och så har jag aldrig varit singel och har huset fullt jämt! :-)
Och njuter hejdlöst när vi är hela familjen och gärna stora barnens respektive.
Så gick det med en ensamvargen! ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar