Sidor

onsdag 30 september 2015

En bra dag.

Snart är ännu en vecka slut.
En vecka som har varit full av pappersjobb. Man ska ju ha sådana veckor med.
Det är lite skönt att ha kontorsdagar emellanåt.
Hinna i kapp.
Men, nu är det två externa dagar, vilket också blir kul.
En dag ska jag "bara" stå i mässmonter. Det är ovanligt. Jag brukar ju oftast vara inblandad i själva mässan, så det ska bli najs att bara åka dit och göra det jag ska.
Utan att behöva hålla koll på detaljer och tidsscheman.
Fredagen är jag mer inblandad i, men det är också bara kul. Jag har inte huvudansvaret utan ska stå för möten och mingel.
Och fotografering.

Sen, är det dags att dra till landet. Äntligen. Som jag behöver ut och landa där nu.
Det är så mycket i rörelse nu som behöver landa.
Precis när jag tycket att det fanns balans, så rör det till sig. :-)
Samtidigt så är det en chans, att visa vad jag går för. På flera sätt.
Hålla ställningarna.
Underlätta för någon som har det lite knivigt nu.
Lite märkligt hur det kommer i vågor. Att det är tungt, på flera ställen samtidigt.

Nåja. Dagen blev dock riktigt bra.
Jag har länge haft en dröm. Om en grej jag skulle vilja vara med på. Det har liksom varit en grej som jag velat uppleva.
Idag, fick jag plötsligt frågan om jag vill vara med och koordinera den!
OM jag vill??
Jag fick uppmaningen att tänka över det, kolla med maken, tänka över konsekvenserna lite.
Men, jag sa ja på stående fot!
Helt galet!
Man ska som jag brukar säga, akta sig för vad man önskar, för det kan slå in! :-)
Det ska bli så kul!
Utmanande och mycket jobb, men utvecklande och så fantastiskt roligt.
En upplevelse som få gör.
Ett sammanhang som alla inte är med i. Och, otroligt bra att ha på sitt CV.
Galet!
Jag dansade hem sen! :-)
Sen hoppas jag att beslutet innebär andra bra saker i förlängningen. Jag håller tummarna, hårt.
Det tar en stund att smälta och jag får liksom nypa mig i armen.

Men, vi jobbar ju inte bara..
Vi är ju inne i den där perioden, när det är dags för alla födelsedagar!
Dags att bestämma hur det ska firas.
Ett barn, är redan bestämt och bokat. Det blir en familjegrej.
Men de två minsta ska funderas ut hur det ska gå till.
Sen kom det ett dop mitt i allt också, så det blir en tårttät höst! :-)

Jag har köpt första presenten i alla fall.
H&M hade frostjackor! Jag såg dem för ett par dagar sen, men hade inte tid att gå in och köpa.
Men, igår var jag bara tvungen att pipa iväg på lunchen, vilket var tur!
Det fanns EN jacka i Minimes storlek.
Tur att hon gillar kläder.
(även om just det är en orsak till våra stora morgonkonflikter..)

När jag var inne på H&M och sen på bokhandeln för att köpa en födelsedagspresent, fick jag plötsligt ett akut julklappssug.
Jag såg mängder av klappar! :-)
Även om vi som förra året ska begränsa det ordentligt. Men, böcker behöver man ju alltid! ;-)

Lite galet är det ju att vi kliver in i oktober i morgon!
Inte alls långt till Jul.
Dags att börja kika på julledigheten. Som jag inte kommer att kunna ha jättemycket av.
Jag fick en deadline idag, som visar sig ska vara direkt innan jul.
Men, jag hoppas att jag åtminstone kan vara ledig i mellandagarna.

Jag fick hem en mycket glad kille ifrån skolan idag. Dom hade varit och hälsat på en bondgård och fått klappa kossor!
Mysigt.

Det är just nu en tid när jag faktiskt känner mig i balans. Med så mycket.
Träningen går lite dåligt.
Eller rättare sagt uselt, men det beror helt och hållet på latmasken.
Jag kommer dit. Snart.
Men just nu ska jag njuta. Av nuet.
Av allt som är bra.
Det njuter jag av och tar ut en massa glädje i förskott! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar