Sidor

söndag 20 september 2015

Familjehelg.

Helg!
Och vilket väder vi fick! Det regnade ju i veckan, men nu är det rena sommaren!
Otroligt varmt.

Igår samlade vi hop oss hela familjen, drog på oss Djurgårdströjorna och åkte på hockey.
Löjligt familjen! ;-) Men alla 7 hade tröjorna på.

 Och vilken stämning!
Drygt 8000 personer fyllde arenan och man får ju rysningar!
När alla sjunger, visslar, hoppar och tjoar så rycks man ju med.
Sen är Hockey den sport jag gillar bäst.
Det blir dubbel lycka. Härlig sport med otrolig stämning och alla jag älskar på samma ställe! :-)

Efter matchen åkte vi en liten bit för att äta.
Himlen var så vacker!

 Vi hade planerar att äta på Texas longhorn, men där var det kö till kölistan!
Så vi gick en bit till och tittade in hos "hemma hos Kaj".
Där var det helt tomt!
Vi trodde först att de inte serverade middag, men se det gjorde dom!
Och vilken mat!
Vi har varit där tidigare, på fest, men inte ätit "vanligt".
Det är så kul när man blir glatt överraskad.
Maken och svärdottern åt hamburgare.

 Jag och stora sonen åt varsin Nachosrätt, som vi lätt kunde konstatera att vi hade kunnat dela på!

 Stora dottern åt bara förrätt, vilket var smart. För den var stor!
De två små delade på en pizza.
Allt jättegott!
Vi rullade ut sen. Och vi var jättetrötta!
Det kändes som att klockan var 23..men den var 21!
Pinsamt. Man börjar bli gammal.
Men kul hade vi.
Nu  är man ju i den åldern att de roligaste upplevelserna är när alla barn är med.
Vi har ganska mycket grejer inplanerade framöver som blir kul.
Och planer med stora sonen som jag hoppas blir av. Det skulle vara så fantastiskt roligt.

Nåja, idag är det söndag. Solen skiner.
Varmt som mitt i sommaren!
Minime gick till en kompis för att leka. Maken och stora dottern åkte ut för att övningsköra.
Jag hoppas att dom även åkte förbi och pallade lite äpplen till en äppelpaj! :-)
Lilleman och jag gick för att fixa lite smågrejer.
Sånt man aldrig hinner på vardagarna.
Och njöt av den härliga promenaden.
 Vi passade på att köpa lite mjukisbrallor till Lilleman och ett par nya jeans.
Han gör av med otroliga mängder jeans!
Och - det hängde en jacka på rea! En som han prövade redan i somras, men som jag tyckte att vi kunde vänta med lite.
Nu fick vi den en hundring billigare. :-)

Söndag innebär tvättdag. Jag gör ofta så att jag tvättar och tvättar, under torsdag och fredag. Sen tar jag hand om det under lördagen eller söndag.
Ofta söndag.
Att stryka skjortor har blivit ett sätta att ställa in mig på att det snart är måndag! :-)
Så, nu väntar jag på att tumlaren ska leverera lite att vika.

Men jag är bra sugen på att sätta mig i solen och läsa!
Maken kom hem med Jonas Jonassons nya bok igår! Ah.
Jag som redan läser en hel serie. Hur ska jag nu kunna vänta med den här??
Jag tror att det får bli ett avbrott i serien. :-)

Sen blir vi hela familjen till middag i kväll igen.
Perfekt avslut på helgen.
Nu orkar vi med en ny hektisk vecka.
Och nu längtar vi till landet! Men, det dröjer fortfarande två veckor innan vi kan åka dit.
Men det ska bli så skönt!
Och - vi har fått offert på ny slamtank! yey!
Det blir ungefär hälften så billigt som vi räknade med. Och man behöver inte göra ett så stort ingrepp
som vi trodde att vi skulle behöva göra.
Så det är najs.
Det kommer att bli fixat redan i höst, vilket är jätteskönt!
Det har legat och gnagt ganska länge att det måste fixas och nu äntligen blir det av.
Sista veckorna av denna måndag kommer att gå i ett nafs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar