Sidor

måndag 28 september 2015

Härliga helg!

Om veckan gick fort, är det inget mot vad helgen gjorde!
Fredagen jobbade jag som vanligt på ett ganska tomt kontor.
Det var lite lustigt, för vi var flera som var bjudna på ett kalas. Men ingen pratade om det! ;-)
Vi var strängt tillsagda att inte prata om det.
Och det gick otroligt bra. Typ 25 pers som alla var bjudna på samma kalas, men som inte yppat ett ord på hela hösten. :-)

Men, det märktes på fredagen, för många hade tagit semester och åkte redan då.
Jag tröstade mig med en bulle.
 Sen hämtade jag barn och farmor kom och hämtade dem hem till sig senare på eftermiddagen.
Vi packade och njöt av en tyst och lugn fredagskväll.

Lördagen, var vi uppe ganska tidigt för att packa i bilen och åka till hamnen.
Väl där, var det ganska kul att logga in på fejjan. Då såg man hur många som "loggade in sig" och kunde lista ut vilka som var bjudna! :-D
Det visade sig när vi klev in i restaurangen på båten att vi var ca 20 pers som åkte på samma båt.
Rena rama kramkalaset blev det och ett och annat "nämen är NI här???" :-D
Folk måste ju ha undrat vilka vi var, för det var ett härligt kackel om högt och lågt.
Vi jobbar ju alla inom det offentliga, så det diskuterades allt emellan politik, till infrastruktur, till ledarskap till statistik.

Sen åkte vi av färjan och satte näsan mot målet.
Andra sidan av ön. Ett jättegulligt B&B.
Och, väl där visade sig att vi bodde nästan alla på samma ställe.
Jag tyckte lite synd om de bofasta på just detta lilla ställe, för vi rullade nämligen in nästan 100 personer och tog över stället! :-)
 Det var en magisk kväll, där vi tog fördrinken nere vid havet.
Lyssnade på bra musik och lekte lite lekar.
 Det roliga var att när vi satt på båten, dök det upp ett par, där jag har jobbat med kvinnan. Inte jättemycket och länge, men vi har alltid hamnat att prata spännande saker på de möten vi varit på båda.
Hennes man kände jag lite ytligt, efter en kurs och att jag mailat honom i lite olika frågor.
Hans organisation är rådgivare till vår bransch kan man säga.
Nu satte dom sig hos oss och det tog inte lång stund innan vi upptäckte att han och min make hade massor gemensamt.
Löjligt mycket.
Och vi "fruar" gillade ju varandra redan..
Sen, visade sig att vi var indelade i samma lag vid lekarna och fick varandra till bordet.
Med andra ord, värdinnan hade troligen tänkt att vi nog skulle funka bra! :-)
Det gjorde vi!
Det är länge sen jag har skratta så gott och där vi haft så fantastiskt roligt alla fyra.
Efter lekarna, tog middagen vid och sen dans.
Talen var helt underbara!
Och det var klackarna i taket långt in på morgonkvisten.
Vi hade galet kul!
Det blev ju som en mindre firmafest för oss! Många av mina kollegor och vissa kände vi sen tidigare och eftersom att maken jobbar med samma saker, så har han ju lika kul med "mitt folk".
Vilken kväll!
 Vi sansade oss och kröp i säng framåt 03.
Vissa andra, kom in i andra andningen och smög i säng vid 7!
Frukosten blev med andra ord ganska kul den med, när kvällen återberättades och morgonen!
Man kan säga att vissa hade roligt åt andra, som mådde mindre bra. :-)

Vi tog en promenad runt ön med en av mina kollegor som jag knappt känner, på grund av att han är pappaledig just nu.
Hans pappa är från andra sidan jorden så döm om min förvåning när vi började prata om rötter och det visar sig att hans mamma kommer från en by i närheten av där jag är uppvuxen!
Igen!
Solen sken från en klar himmel och det var bara så mysigt.

 Men, sen var det dags att packa bilen och vända hemåt.
Vi erbjöd skjuts åt våra nya vänner, så att en annan kollega inte behövde ta en omväg.
Och hade minst lika kul på vägen hem som dit, trots lite ont i håret. ;-)
Vi var ganska tidigt vid hamnen, så vi tog en sväng i en botanisk trädgård i närheten.

 Så vackra träd!
 Och mysiga ruiner och växter..
 Men sen var det dags att "borda" igen.
Våra vänner, gick och satte sig på "VIP" avdelningen och somnade på rot! :-D
Vi satte oss i restaurangen och fick snart sällskap av en hord kollegor.
Bandet som spelade under kvällen satte sig hos oss. Vi fick ta del av deras middag och kände hur rocklivet var ganska coolt ändå! ;-)

 Vi var dock ganska sega så kacklet var lite lugnare på vägen hem! ;-)
Men det var så kul att få se alla kollegor privat. Även om vi är många som känner varandra ganska bra, så blir det en annan sak att umgås så intensivt över en helg.
Många har vuxit och visat andra sidor.
Det är länge sen vi hade så jäkla kul!
Och att kunna diskutera ganska djupa saker, som vi tycker olika i, men ändå vara överens om att vara inte vara överens och sen garva så att tårarna sprutar.
Nåja, vi var hemma vid 20 på kvällen och hann natta barnen, som farmor levererat hem till storasyster under kvällen.
Men vi var mosiga!
Jag orkade inte ens packa upp, utan kröp direkt i säng och slocknade på rot!

Det gick ändå bra att gå upp i morse. Lite kaffe så var man på banan.
Men, jag pallade inte att cykla, så det blev bilen.
Men jag tog en sväng på lunchen för att få lite luft. Och köpa nya mjukisjeans till Minime, som hatar vanliga jeans.
Men, nu är det för kallt för tights..
Tur att H&M har mjuka byxor.
Och dom hade massa fint nu!
Oj, vad mycket julklappar det fanns!
Det är så kul att Minime älskar kläder och gärna vill ha de i present!
Jag var även in en sväng på bokhandeln för att köpa en kalaspresent och hittade en massa julklappar även där!
Helt galet att julklappssuget plötsligt infunnit sig, även om jag inte alls vill ha jul!
Jösses, det är så mycket nu i höst att jag inte ens vet hur man ska orka fixa jul. Men, det brukar ordna sig! ;-)

Eftermiddagen blev dock lite tungt. Det var några hängbjörkar som satte sig på fikat vid 15.
Kul att se, för man såg verkligen vilka i fikarummet som varit med i helgen.
Även om de som inte var med kunde räkna ut det! ;-)
Det var inte så mycket prat om det, utan mer igenkännande trötta nickar! ;-)

Men, som sagt, en härlig helg som gett energi och nya kontakter, trots att man är lite sliten.
Man somnar ovaggad i kväll. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar