Sidor

söndag 30 augusti 2015

Kräftskiva

Igår var det dags för den traditionella kräftskivan här på landet.
Eftersom att det här var andra året, så bestämde vi att det nu ÄR en tradition! :-)

Jag är inte så förtjust i kräftor. Det är gott, men så mycket slafs och jobb för lite mat! :-)
Så, det gäller att ha en massa tillbehör.

 Vi var fem grannar som slog oss ihop igår och vi hade riktigt kul.
Trots att vi är väldigt blandade åldrar.
Fast, är man mellan 40 och 60 så spelar det inte så stor roll.
Lite kul var det att ett par, som vi träffat som hastigast förut, men inte känner, var med.
Mannen frågade ålder på våra barn och berättar sen stolt att deras var 21 och 23.
Sen ramlade hakan ner när jag berättade att mina stora är 19 och 22.
"Va? har du så stora barn???"
:-)
Det händer titt som tätt! Det måste ju bero på att jag ser grymt ung ut va? ;-)
Eller så hänger det ihop med att man inte kan tänka sig det när vi har de små med oss.
Men jag kan inte låta bli att skratta, när repliken kommer som nästan alltid kommer. "Ja vänta du tills dom blir stora dååå.."
Och ofta har folk då yngre barn än jag ha.
Nåja, barnen var med igår och njöt av utebrasan. Jättefin som vi alla blev lite sugna på..
Dom hade med sig lite leksaker och orkade ganska länge..

Klockan 23 gick jag hem och bäddade ner dem. Fördel med att vara hos grannen. :-)
Sen gick jag hem och tittade till dem med jämna mellanrum.

Det åts kräftor och sjöngs nubbvisor som så bör.
Dock, drack jag bara två glas rosé. Av flera orsaker.
Ett: jag vill inte var onykter när barnen är med.
För att ha koll. Man vet ju aldrig, det kan hända vad som helst och med ett eller två glas vin kan man fortfarande köra bil.
Även om det inte är helt lagligt! ;-)
Men man kan ta bilen och möta upp eventuell ambulans eller så.

Sen "ger "det mig inget extra på en fest att vara onykter. Det går att ha kul ändå!
Plus att jag hatar att vara bakis.
Så bortkastad tid! Det är ju som att planera en magsjuka. Bläh.
Och att sova bort en hel dag efter. Näe. Inte värt det.
Det ska verkligen vara något jättespeciellt då och vi ska inte ha några barn hemma.

Nåja, jag visste ju att det var jag som skulle upp med barnen idag, så jag tassade hem framåt 02:30
Det var varmt och skönt (med fleecejacka på) och fullmåne!
Den var enormt stor och lyste upp som en liten sol.

Det är så mysigt med eld och ljus i mörkret..

Och, idag vaknade jag utan huvudvärk! :-)

Jag vet inte om det är så uppskattat hos min äkta hälft, men jag har hunnit städa både kök, badrum och vardagsrum.
Själva städandet tror jag inte han tycker är så jobbigt, men dammsugningen....;-)
Men det är så najs att ha det städat när vi åker härifrån.
Nästa helg ska jag ut igen för lite "tjejmys" och det är ju najs att inte behöva börja med med att röja.

Det är varmt och skönt idag med, så man är ju inte helt sugen på att åka hem, men, men..
Ny spännande vecka väntar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar