Sidor

lördag 8 augusti 2015

Höstlängtan?

Lördag kväll.
Sista kvällen här ute för säsongen. Det är oerhört skönt att det inte bara är ett sommarställe.
Så att vi verkligen behövde stänga till nu och inte åka ut mer förrän nästa vår/ sommar.
Men, det blir ju inte mer än max två nätter i taget nu. Och inte varje helg.
Dock, behöver vi ju åka ut och fixa med trädgården, klyva ved och vinterförbereda.
Men jag gissar på att vi får en finfin höst och då vill jag ju vara här!
Lika härligt som det är att vara här på sommaren, när det är 25 grader varmt och strålande sol, är det att vara här i oktober, när solen skiner, men luften är hög och klar.
När det doftar höst och man krattar löv och eldar.

Men, nu är det ändå dags att "flytta hem".
Dags att ta tag i vardagen. Men det känns bra. Jag är klar.
Lite märkligt att det alltid blir så ändå. Alla årstider har sin tjusning på något vis och jag är ju en extrem rutinmänniska, så det bästa är ju att allt går efter rutiner. :-)
Nu längtar jag efter att städa hallgarderoben och ta fram höstkläderna.
Tända ljus och baka bröd! ;-)

Denna höst blir också lättare på många sätt än den förra.
Vissa saker är klarare. Jag behöver inte undra, som jag gjorde förra hösten.
Vi har snart avvecklat alla bolag, så att mina dagar ser annorlunda ut. Eller rättare sagt kvällar.
Jag kommer att få tid och ork till annat.
Det går inte att beskriva hur mentalt trött jag blivit av att det "alltid är något". Det ligger något i pipen jämt.
Något som ska fixas eller redas ut.
Att få jobba på dagarna och sen gå hem och vara ledig. Bara tänka på privatekonomin och privatadministration.
Härligt! :-)
Att orka vara social igen.
Umgås med folk man tycker om!

Nåja,  nu har vi ju en hel dag kvar innan det är dags! ;-)
Och som tur är, så får jag jobba två dagar innan barnen ska iväg på morgonen. Lyx!
Och sen dröjer det ju ytterligare ett par dagar innan skolan börjar "på riktigt".

Så jag njuter av trädgården ännu en kväll..
Klematisen blommar så vackert nu. Jag får inte nog av den!

 Och new dawn. Galet!
Snart välter spaljén! Jag ska klippa en stor bukett rosor och ta med mig hem i morgon! ;-)
Igår kom stora sonen med flickvän ut. Vi käkade gott och spelade ett par vändor kubb.
Plötsligt började det regna lite grand, medans solen sken!
Det syns tyvärr inte på fotot, men vi  fick sen en stor regnbåge!
 Himlen var såå fin!
I morse sov alla länge.
Jag tassade upp och njöt av att få första kaffekoppen för mig själv. :-)
Vi var nere och fiskade en sväng, men fick inget napp alls.
Kompisen C kom ut och käkade lunch. Vi har inte setts på jättelänge så det var kul!
Vi måste ses oftare.
Löjligt att det blir så sällan. Hon är en person jag verkligen trivs med. Sådär som det är med vissa personer. Man ses inte på evighet men när man väl gör så är man liksom där man slutade sist.

Stora sonen åkte hem på eftermiddagen och för första gången vågade han ta en av våra bilar! :-)
Vi tog båda ut för att vi inte visste hur vädret skulle se ut. Vid totalt regn hade vi åkt hem i morse och behövde då båda.
Nu stannade vi ju kvar.
Det kändes jättemärkligt att dom tog bilen och åkte, trots att han haft körkort i flera år! :-)

Sen åkte C hem. Och det blev bara vi kvar.
Nu känns det jättemärkligt när det bara är vi fyra. Vi blir så få! :-)
Jag är jätteglad att stora dottern kom in i den skola hon ville i Stockholm! Annars hade hon flyttat till Norrland.
Jag stöttade ju henne i det! Klart att hon ska flytta dit hon vill för att studera.
Men jag vet ju hur det var när stora sonen drog till Malmö. Det var långt fan!
Det gick inte att ta in.
Så jag lät bli! ;-) inte förrän han flyttade hem, lät jag mig själv känna hur jag saknat honom och längtat efter honom.
Även om han inte bor hemma nu och inte kommer på besök varje vecka, men att kunna ringa hem honom på middag, eller ses ute, gå på bio eller bowla..
Så det känns bra att dottern blev kvar hemma nu. Rent egoistiskt! :-D

Så vi har en fin höst att se fram emot.
Jag är beredd! :-)
Och jag kommer att ha en kickoff med jobbet och direkt på det, en efterlängtad Kickoff med bästa tjejgänget!
Som jag längtar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar