Sidor

fredag 7 augusti 2015

Allt är som det ska.

Sista semesterdagen.
Så har denna sommar gått. Tänk, när jag gick på semester kändes ju 7 veckor evighetslånga.
Och det är det ju!
Men vips så är det gjort! :-)

Vi åkte ut till landet trots regniga skyar i onsdags. Jag vägrade att sitta i radhuset sista dagarna på semestern, så de andra fick snällt hänga på! ;-)
Det blev ju lite så när vi åkte hem, att det var det sista minnet vi bar på.
Regn. Rusk. Kallt.
Så som vi aldrig hittills upplevt landet på sommaren. En larvig känsla av svek, liksom! :-)
Maken, som är lite lätt svart/vit. På eller av. Han kände för att sälja hela stället och i stället tillbringa somrarna utomlands. Typ. ;-)
Men, när vi kom ut, sprack himlen upp och solen tittade fram. Det var riktigt varmt och skönt!

 Och som det har vuxit!
Rosorna har helt ballat ur. Jag måste klippa ner dem rejält nästa vår. För att få dem tätare och lite mer där dom ska vara.
 Flera av Santanas rosor hade blivit för tunga och gått av.

 Gräset behövde klippas och jag samlade in rätt stora mängder krassefrön! :-)
Ska bli kul att se om dom tar sig lika bra som de man köper...
Inte dumt om man slipper köpa och kan återvinna.
På kvällen gick vi ner och fiskade lite.
Inte för att vi ville ha fisk, utan för att det är mysigt! ;-)
Och vilken kväll!
 Spegelblankt och solnedgång. Det behövde vi! ;-)
Nu är skitvädret förlåtet...
 Det finns liksom inget bättre än det här...
 Det har tydligen blåst rätt rejält här också. En ganska stor björk vi har vid infarten har gått av!
Tjopp!
Tur att den inte förstörde staketet..
 Klematisen har mått bra av allt regn. Man kan konstatera att allt ska ha sjuka mängder vatten.
För så här fina har mina blommor inte varit hittills!
Färgen är magisk. Framförallt i skymningen...

 Igår vaknade vi till sol igen. Härligt!
Att jag kan sätta mig på "min" plats och äta frukost i morgonsolen är helt obetalbart.
Så härligt!

 Vi fixade och grejade i trädgården, men på eftermiddagen kände vi både maken och jag "varför ska vi inte kunna lägga oss här och sola?"
Sagt och gjort.
Jag låg flera timmar och läste! :-)
Och jag kan berätta att solen tar här med... *humpf*

 Och otroligt nog, så har jag fått bruna händer! Jag har en vit rand efter ringarna. :-)
Man kan ju tycka att denna solfattiga sommar inte skulle gett något alls.
Nåja, i Turkiet fick vi hela sommarens dos!
Idag är det lika fint väder!
Och nu vill man verkligen suga åt sig varje liten stråle.
Jag har fått första kontakten med den firma som ska ge oss offert på nytt slamsystem.
Kommer troligen att göra lite ont.
Men, det är ju en investering.

Maken har åkt för att fiska upp stora sonen med flickvän.
Ska bli skönt att få rå om dem lite också.
Livet är gott just nu.
Och det är ju NU vi lever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar