Sidor

söndag 1 februari 2015

19 dagar, 340 kalorier och 30 minuter

Så blev det söndag.
Som inte alls blev som vi tänkt.
Jag tog sovmorgon. Båda små var vakna, men jag sov ändå. Äntligen! Äntligen är dom så stora att dom knatar ner och tittat på tv själva.
Det märks att dom blir så stora nu!

Maken, vakande också sent och ropade plötsligt på mig att jag skulle komma och titta.
Han visade upp sin arm och på vänster armbåge hade han värsta bulan.
Som en mjuk....liten balong!
Jag gissade på att det var en slemsäck som blivit inflammerad. Sådär som mitt knä i somras.
Men, eftersom att han kände sig lite ruggig och febrig, skickade jag iväg honom till närakuten för att kolla upp det.

Jag tog mig en lugn morgon och vi tassade runt lite lätt innan jag åkte med Minime på gympan.
Planen var att vi skulle åka iväg och åka pulka och vandra lite efter lunch.
Men, maken satt ju på akuten och när vi kom hem från gympan hade Lilleman krokant.
Han kunde inte riktigt förklara vad det var, han var liksom bara hängig.
Nåja, vi klädde på oss och storasyster hängde på och så åkte vi till pulkabacken.
Men, väl där så kroknade han totalt.
Han orkade inte kliva ur bilen och kände sig febrig.
Storasyster tog med sig Minime så att hon kunde åka en sväng i backen, men sen åkte vi hem igen.

Lilleman bäddades ner på soffan och fick lite Ipren. Han hade en aning feber, men inte mycket.
Troligen är det samma märkliga bacill som Minime hade i fredags. Hon hade ju också lite feber och var hängig, men inte direkt sjuk.

Nåja, maken kom hem igen, med lite medikamenter och träningsförbud. För armarna!
Läkaren tyckte absolut att han skulle träna som vanligt, men inte armar.
Det blir alltså rygg och ben för honom nu en vecka. Och Cardio.
Han tröstade sig med att åka och köpa en ny ryggmaskin.
Man fäller ut den så att den blir som en "pall" där man lägger sig på magen, petar in fötterna under de svarta rullarna och så böjer man sig ner med näsan i golvet och lyfter upp sig i rakt läge.
Grymt effektivt!
Det kommer att bli min nya favorit eftersom att jag har svårt att få till ryggövningar så att dom tar på rätt ställe men inte påverkar bäckenet.
Jag har tex svårt att göra "goodmornings" med skivstång. För att göra dem rätt tekniskt, måste jag ställa mig med rumpan mot en vägg!
Eller att maken står och håller i mig runt midjan. Annars putar jag för mycket med rumpan, eller ramlar framlänges!
Det beror på att jag är svag i bäckenet och framsida bäcken/ lår. Förstås.
Men - nu kan jag träna rygg utan problem! Yeye!

Vi har även kikat på lite andra maskiner. Eller en maskin. Som har en massa funktioner i.
Det skulle vara najs att få till det. Så slipper man mecka med lösa vikter.
Det är bara bökigt och en massa jobb att plocka om vikterna.

Nåja, idag blev det Cardio för mig. Motlut, PW.
Maken garvar åt mig med mina träningskläder. Men det är roligare att träna om kläderna är bra.
Och rosa! :-)
 Idag slog jag rekord!
343 kalorier på 32 minuter!
Det tar sig!
Det som är najs är att det ramlar iväg fler kalorier på att gå i motlut än att springa! ;-)
Tänk sen, när jag orkar springa i motlut! ;-)


Så gick den söndagen!
Och helgen.
Lilleman är piggare igen, efter lite Ipren och legat på soffan med filt och värmedyna en stund.
Jättemärkligt!
Men precis som Minime.
Och jag igår. Jag var skitrutten när vi var ute och for. Och på kvällen jättepigg.

Med lite tur är vi på benen hela högen i morgon!
Det är en spännande vecka på så många sätt!
Som slutar på fredag med ett av mina största jobb! Då jag bara måste vara på benen!
Jag har dubbelsäkrat så att stora sonen kommer hit och kan barnvakta OM någon kroknar och kan hämta på fritids både torsdag och fredag.
Det ska bli så kul och otroligt bra för mitt CV! ;-)

Och, det är 19 dagar, tills vi åker till värmen!
Yehaaaaaaaaaaaaaaaa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar