Sidor

söndag 15 februari 2015

Strålande söndag!

Strålande sol, fick vi denna söndag.
Det känns redan på morgnarna, att solen värmer genom persiennerna...

Och när jag åt frukost, hoppade hjärtat till av glädje, när solen som sken på andra sidan huset, nu står så pass högt på himlen att den speglar sig i grannens hus på baksidan.
Och, vi fick solstrålar i köket! :-)

 Jag blir värre ju äldre jag blir!
När jag var liten, gillade jag inte värme. Blev aldrig brun. Gillade vinter mer än sommar.
Nu är det precis  tvärsom!
Som jag älskar ljus, sol och värme.
Det blev som sagt värre när vi flyttade hit. Så att jag nu ser soluppgången varje dag. Det är ren och skär glädje!
Jag kommer att ha mycket svårt att bo någonstans där jag inte har utsikt och sol i framtiden! :-)

Ok, på landet har vi inte direkt utsikt, men morgonsol! :-D

Nåja, vi unnade oss en ganska seg morgon. Sen frukost och pyjamas.
Dottern, som jobbat natt och kom i säng vid 03 var uppe första av alla! Galenpanna! ;-)

Maken åkte med de två minsta på kalas och jag passade på att släpa upp resväskorna och börja packa.
Förra gången packade jag inte så smart och vi fick snällt köpa en väska till när vi skulle hem.
Nu blir det fullt stora till oss alla, men de är bara halvpackade!
Så kan man shoppa lite på plats! ;-)

Två av väskorna går på fyra hjul vilket är toppen bra. För då orkar tom de små putta dem.
Igår köpte jag nya pooltofflor till mig och de små.

Nu längtar vi!
Och hoppas att ingen blir sjuk!
Det är alltid spännande.
Vinterkräksjukan går som en löpeld en gata ner och jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att man  håller inte bara sjuka barn hemma, utan även syskon!
Det är ju så sorgligt om alla som nu är på väg någonstans, inte bara söderöver utan även norrut, till skidorter slipper bli smittade!
Jag får ha en stor genomgång av "tvätta händerna, tvätta händerna, tvätta händerna" till barnen i kväll.
Usch.

Nåja, vi håller tummar och tår. Och tar en dag i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar