Sidor

onsdag 18 februari 2015

Dubbellängtan.

Idag känns det som vår!
+3 grader och lite tunt regn!
Jag behöver inte mer snö nu, så det är helt ok att allt regnar bort!
Det är ju ljust vid 6:30 trots att solen inte skiner,  så det gör inget att det regnar heller! :-)

Jag har jobbat hemma idag med och hunnit med rätt mycket.
Det är fantastiskt att man kan jobba med hjälp av datorn, var som helst man vill sitta!
Och egentligen när som helst.

Jag tog långlunch och tränade! Systemet som jag loggar in och ut i, för att regga arbetstimmar är nämligen lite knasigt.
Man "kan" inte ta kort lunch och logga ut tidigare än de arbetstider som är loggade.
Då får man olovlig frånvaro och skäll för att man tagit för kort lunch!
Så igår fick jag räkna timmar hit och dit och sen logga mycket längre lunch än jag tog på riktigt och sen logga ut mig senare än jag hade gjort.
Så idag tog jag verkligen lång lunch och då funkade det! :-)

Känslan är lite skum, eftersom att jag liksom "gått ner i varv" två dagar nu, för att jobba "på plats" i morgon!
Jag kommer tom att åka in ganska tidigt, för att beta av lite påplatsgrejer på kontoret, för att sen släpa med mig en kollega på ett affärsmöte i ett par timmar.
Sen, blev vi inkallade för fotografering efter mötet.
Man ska tydligen bli förevigad i en tidning. Spännande! ;-)
Men det ska bli jättekul avslutning innan semestern. Sen blir det direkt på planeringskonferens första dagen hemma!

Och jag fick lite att läsa idag om boken skulle ta slut, liksom...;-)
En sisådär 79 sidor! Men rätt spännande läsning...


Barnen är dock uttråkade nu. Lillemans hosta känns bättre. I morse lät han som 100 år, men nu i kväll nästan inget alls.
Hans käke mår också bättre idag.
Skönt.
Sen har dom resfeber. Vissa mer än andra, kan jag ju säga.
Minime är så spattig så hon nästan svävar över golvet...och hänger i gardinerna.

I morgon är det makens tur att jobba hemifrån. Vilket är tur, för då lär dom klättra på väggarna bokstavligen.
Eftersom flyget går så snortidigt att vi skulle behöva åka mitt i natten, så åker vi i stället dagen innan och tar en extra hotellnatt.
Suveränt bra!
Ingen stress, en god middag, en kort natt och sen är man på plats.
Trafiksituationen häromkring är ju galen, så man vet aldrig hur lång tid en hyfsat kort sträcka tar om det vill sig illa.

Nu kikar jag på Renées brygga och blir så landetsjuk så det är galet!
Sommar. Värme. Brygga. barfota. Hav. Sol. Åhhhhhhh..........

Tur att jag om inte många timmar alls, kommer att kunna lufta gympadojorna längs den här strandpromenaden! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar