Sidor

lördag 28 februari 2015

När man legat på laddning!

Onsdagen var varm redan från morgonen!
Veckans varmaste dag.

Vi passade på att åka till Mogan och strosa runt lite i den otroligt söta fiskarbyn innan vi åkte till stranden.
Lite riktigt hav och sand måste man ju peta ner fötterna i!


Barnen sprang i vågorna och jag petade ner fötterna.

Sen åkte vi tillbaks till hotellet och la oss i och vid poolen.
Barnen kan verkligen ligga i poolen i timmar!
Till deras glädje satte man igång vattenfallen en stund...
Det var hysteriskt glada barn...
Själv låg jag i grillen! :-)

På kvällen åt resesällskapet paella på hotellets restaurang. Jag är inte så förtjust att jag vill ha de två dagar i samma vecka.
Kvällarna gick i samma tempo alla kvällar.
Lollo och Bernie minidisco. Sen upp, pyjamas på och lyssna på vuxenshowen.
Sen zzzzzzzzzzzzz...
Jösses vad vi har sovit! Verkligen legat på laddning! Både på dagarna och nätterna.
Tom den minsta resenären som vanligtvis brukar vakna 5 fick väckas för frukost! :-)

Vår sista heldag, som spåddes bli kanonvarm, snörde vi på oss skorna och klättrade uppför det berg som låg närmast.
Jag kan säga såhär. Jag hade bra nytta av all motlutsträning jag harvat med under årets första månader.
Det är lite "rakt uppför" när man går..långt där uppe står folk som små prickar...

Men, det var absolut inga problem att ta sig upp, bara man tittade var man satte fötterna så att inte det ramlade ner stenar..
Men upp kom vi!
Och utsikten är ljuvlig!!
Det som var mest spännande var nervägen.
Man kunde gå längs kammen och ta en jäkla omväg runt, men vi tog rakt ner igen.
Lite spännande!
Men så härligt att kunna ta sig upp utan att vara speciellt flåsig!
Vi var rätt stolta när vi kom ner! :-)

Resten av dagen låg vi i varsin solsäng och barnen hoppade från poolkanten. Ja det var precis det dom gjorde hela dagen!
Lilleman har lärt sig att dyka och Minime att hoppa bomben från kanten!
Med simpuffar, men ändå!
Vi avancerade ganska snabbt ifrån "mellan poolen" och tillbringade hela dagarna vid den stora.
Mest där det var 140 djupt och när vi ville "sova" i solen vid den som var 110.
Härligt att det faktiskt märks från ett år till det andra att dom både blivit längre och större!
Slut på barnpoolsdagarna! :-)

Vi konstaterade också att vi har ett mål vi ska jobba emot. Man kan säga att när det närmar sig pensionsdagar, kommer vi inte att tillbringa hela vintrarna i Sverige!
Aldrig!
Någon form av utlandsvistelse blir det. Trots barn och barnbarn. Man kan skicka ner dem på loven! ;-)
Flytta utomlands är inte aktuellt, men långtidsvistelse är helt klart något vi kommer att jobba mot.
Ett klart och tydligt mål.

Nåja, allt kul har ett slut, sägs det.
Så även semestern.
Sista dagen gick åt att packa ihop oss, krama Lollo sista gången, checka in bagaget, checka ut oss själva och sätta oss på bussen till flyget.
Lilleman var jätteoroligt över att han skulle börja må dåligt igen och mådde lite kyvis av bara tanken.
Men en kall dusch, en stadig frukost och en åksjuketablett gjorde att han klarade både buss och flyg kanon!
Snabbt och smidigt kom vi igenom  säkerhetskollen och han bara sitta en liten stund innan vi fick gå på planet.
6 timmar senare var vi framme.
Och fick vänta på bagaget i 1,5 timme!!
Vi hann bli rätt hungriga också och tog en sväng på Donken. Sen slocknade barnen.

Det är inte dumt att komma hem till en helg. För tvättmaskinen har gått varm idag och kylen har fyllts.
En dag att landa.
Jag har skummat mailen, både företagets och jobbets.
I morgon måste jag jobba lite.
Fortsätta att tvätta.
Planera veckan som kommer.
Planera våren.
För, nu kör vi ju hela vägen in i kaklet, tills det kommer ett sommarlov.
Avbrutet av en del lovdagar.
Och en massa spännande jobb!

Maken, den underbara, påminde mig nyss om att jag snart fyller år igen. Och att jag fyller 50 om 6 år!
Fint!
Jag har lite saker jag tänkt hinna med innan dess...
Om inte annat, så ska jag vara i mitt livs form!
Så, det är väl bara att knata på då! :-)
För nu har jag ju legat på laddning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar