Sidor

lördag 7 februari 2015

Näsan i solen!

Så gick även den här veckan och det blev helg.
Veckan som bestod av jobb och vabb om vartannat.
Stora sonen dök upp i mitten av veckan vilket var toppen. Han fick passa sjuka småsyskon en dag och hämta på fritids flera dagar.
Som tur var blev det ingen halsfluss av febern och halsontet och lillsyrran slapp helt.

I fredags, gick den mässa av stapeln som jag jobbat med sen innan jul.
Äntligen! :-)
Lugnet före stormen.
Sen fylldes salen med rollupps, utställare, besökare, föreläsare och annat "löst folk".
 När jag kom hem sent om sider hade jag knatat 16 000 tusen steg! I högklackat! :-)
Trött är bara förnamnet.
Men glad. Och nöjd. Allt gick som det skulle och inga stora katastrofer inföll.
Men, man är ju alltid kritisk internt och skulle vilja göra både bättre och mer.

Nåja, luften gick ur mig och jag somnade ovaggad igår.
Idag har jag städat huset från golv till tak.
Det blir så i veckorna att man bara hinner plocka det värsta. Men huset hinner gro ihop.
Och det märktes också att vi bott 6 personer hela veckan.
Jag var seg i morse, men när jag väl kom igång städade jag nästan hela huset på ett par timmar.
Och som det behövdes!

Efter lunchen skickade jag iväg maken till tippen, för att sen panta och storhandla.
Själv tog jag med mig tre barn och gick till backen.
Solen sken, det snöade lite och var helt underbart!
Men jag fick tjata mig till sällskap! Stora sonen var på. Men stora dottern satt med näsan i skolböcker och de två små var inte alls intresserade!
Så, vi struntade i att åka till stora backen, utan gick till den lite mindre lokala backen.
Den är hyfsat brant.
När vi gick till backen mötte vi lite klasskompisar. Pappan tipsade om att de hade byggt ett gupp som var jättecoolt! :-)
 Och guppet var helt ok!
Dom åkte rätt länge och hade lite snöbollskrig med storebror.
Jag stod med näsan i solen och njöt!
Första vårstrålarna liksom!

När vi kom hem, hade maken inte bara handlat mat, utan även jättefina rosor!

Så vackra!
Till kvällen, blev det middag med hela familjen samlad. Det är så pass ovanligt nu att det är riktigt speciellt när det händer.
Även om stora sonen varit här nästan hela veckan, så sitter vi inte ner och äter middag alla samtidigt på vardagarna.
Det går som lite i skift. :-)

Jag har träningsvärk i dag! Från det ganska hårda cardio passet i torsdags och allt spring igår.
Tanken var att jag skulle träna idag, men morgonen försvann liksom.
Och efter middagen spelade vi sällskapsspel, vilket vi ofta gör när båda stora barnen är här.
Plus att jag gjorde något jag nästan aldrig gör.
Jag la mig rätt upp och ner i min säng och läste bok en timme innan det var dags att fixa middagen.
Det händer så sällan att övrig familj blev rätt snopna.
Nåja, det var min träningstid som tillbringades i vågrätt läge i stället för att träna! :-)
Jag får ta en längre sväng i morgon! ;-)
Och - det känns rätt bra ändå, med tanke på träningsvärken.
Magövningar, det gör jag varje dag..så lite träning blir det.

Nu kikar vi med ena ögat på mellon. Det är ingen suveränt bra öppning, men jag vill ändå titta.
Det hör liksom våren till.
Vi tragglar oss igenom alla tävlingsdelar och när någon har vunnit, då är det vår!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar