Sidor

måndag 17 november 2014

Vart tog den vägen?

Då har vi kickat igång veckan.
Det var trötta barn i morse.. Det är tungt att ha kalas! :-)
Vilket fler har verkat ha.
Stora dotterns första lektion började med att läraren förklarade " I was on a party yesterday, so today I am grumpy" :-) Sen fick dom skit för minsta lilla! :-)

Att det är ett kompakt mörker hjälper ju inte heller, precis, det är lite tungt att kliva ur sängen.

Dagen började lite kul, när jag lämnade barnen och mötte en person på vägen.
Båda hälsade och jag tänkte "men var inte det???"...och jag vet att den personen också tänkte "Men, var inte det???"
Gick hem och kollade runt lite och jodå. Visst var det det.
En person som jag kommer att ha att göra med en hel del framöver, visar sig finnas mycket närmare än jag anat.
Och vi har lite gemensamma intressen som jag inte hade förstått.
Jag vet att när jag berättar den för en annan person så kommer det att bli lite komiskt. :-)
Världen är såå liten..

Jag har haft en dag på hemmakontoret. Listan var ganska lång och tanken var att största delen skulle betas av innan lunch.
Där var inte jag och nätet helt överens kan man säga..Segt som sirap.
Men, till slut så..
Plötsligt kom ett mail. "pling"..och det sa lite pling i magen också! :-)
Spännande och halvläskigt, men kul!
Sånt som jag behöver ha tre sekunder på mig för att tack ja till. Numer.
Så har det inte alltid varit.
För 2,5 år sedan hade jag tvekat..men nu suger det till i magen och sen säger jag "kör" ! :-)

Sen kom ett till..."pling" och det var mer "hur sjutton ska jag hinna peta in det i min kalender?"..men jag kunde ju inte tacka nej där heller.
Så...hm..Jag får hitta tid, helt enkelt. :-)
Jag blev jätteglad över att ha blivit rekommenderad, även om det bökar till det lite!

Jag unnade mig en långlunch. För att slippa stressa senare under veckorna som kommer.
Det blev julklappsinköp!
Maken grundade ju för ett tag sen, med lite lego. Nu fyllde jag på med kläder. Det känns liksom bättre när dom får sådant som dom verkligen behöver!
Och Minime blir faktiskt glad.
Till Lilleman hittade jag inte riktigt det jag ville ha, så det blir en vända till vid tillfälle.
Bokaffären levererade som alltid!
Nu är dom i den åldern när det finns massor med pyssel och knåp som är roliga! Och som dom faktiskt lär sig av med.
Maken älskar att köpa julklappar, på bokhandeln (tja, överallt! ;-)) så jag överlåter böckerna till honom.
Min önskelista består uteslutande av böcker i år, så han ska ju ändå dit! ;-)

Det känns bra att var ute i tid!
Jag har räknat med två vändor till, sen är jag helt klar!
De stora barnen är ganska lätta. Det blir ju lite dyrare, så det blir inte så många klappar.
Och vi vuxna har, äntligen, börjat begränsa oss i inköp.

Jag har köpt två pepparkakshus som vi ska fixa snart.
Plötsligt längtar jag till att pynta och fixa.
Att Minime är så pysslig och pyntig gör mitt sug större! :-)

Hon fick en hel del pynt i present igår och satt i timmar på kvällen och pysslade..

Det är så kul!
Sen får man ju städa halva huset när hon är klart, men det får man ta.
Det är lite galet att det är 5 veckor till jul! FEM!
Och sen seeeegar det lite och så är vi på andra sidan staketet. Det vill säga i januari. Då blir det ljusare igen! :-)
Den här hösten har gått fortare än någonsin.
Jag skulle vilja dra i bromsen, men jag väntar till just januari, tror jag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar