Sidor

söndag 16 november 2014

Kalas högt och lågt

Åhhh...nu andas jag ut lite grand.
Nu är kompiskalasen till ända.
Jag hade önskat att både Minime och Lilleman hade haft kalas på samma ställe, för att göra det enkelt för oss. Men se det gick inte alls...
Så, det blev en kompromiss med två ställen men samma dag! :-)

Jag åkte med tjejerna på lekland..
Man kan kan konstatera att de som jobbar på alla dessa lekland troligen har för dålig lön. Med tanke på den tinitus de måste få efter ett tag.
Men, det gick bra!
Jag valde tiden över lunch, just för att det brukar vara lite mindre folk så tidigt.
12 tjejer bjudna och 12 kom.
För ovanlighetens skull stannade bara en förälder. Flera andra passade på att gå på bio eller handla under tiden.
Och det är det som är det fina med att vara där vi var idag, att man kan passa på att göra annat med syskon under tiden.
Det är ju alltid någon form av logistik inblandad för alla.
Men det gick bra att vara två föräldrar på 12 barn, för dom roar ju sig själva. Och sitter man strategiskt så kan ingen heller rymma.. ;-)
När alla var avprickade och mobilnummer nerskrivna släpptes dom loss..
Och sen sprang de i cirklar en timme innan det var dags för korv med bröd.
 Det är riktigt kul att träffa alla så att man får lite koll på barnen.
Man har ju inte full koll på vad barnen heter och vilka föräldrar som hör ihop med vilka barn.
Det börjar dock klarna efter ett par kalas nu. :-)
 Efter maten blev det paketöppning och Minme fick så fina saker!
Sen kom tjejerna liksom i stämning och sjöng jamåduleva två gånger! :-)

Sen högg dom in på tårtan. Som ingen först ville ha.
Man åt inget grädde och inte marsipan..och tårta var ju lite äckligt..
För att sen hugga in och äta upp nästan hela! :-)
Sen lekte dom en dryg timme till..
Det blir alltid spännande när det är lags att lämna lokalen.
Att alla barn blivit hämtade.
Det vore hemskt om man själv lämnade och något barn blev kvar....
Alldeles lätt att ha full koll är det inte. Trots att vi även prickade av de barn som gick hem och med vem.
Det vimlade av barn när vi åkte..och det är ju bra om alla är med hem! :-)
En mycket nöjd dotter satt bak i bilen och kvittrade med kompisen vi skjutsade hem.

Lilleman hade också haft det bra. Dock lite mer körigt för de vuxna som var med. Jag drog rätt lott, kan man säga :-)
Det är ju färre vuxna med ju större dom blir. Och idag var det klättring som gällde.
Vi funderade länge och väl på vad Lilleman skulle få göra innan han bestämde sig för just klättring.
Det är sista året han får bjuda alla i klassen. De börjar bli stora nu  och allt man ska hitta på är svindyrt!
Och det märks att alla inte bjuds på allas kalas längre.

Nåja, han var också jättenöjd med dagen.
Högt upp klättrade dom! Lite svindlande är det!
Mersmak fick flera som var med, både barn och vuxna! :-)

Och nu andas jag uuuutttthhhh..
Nu ska vi ha ett trevligt familjekalas för minime, sen är det dags att gå all in på julpyntet!
Eftersom vi kommer att ha med en liten 1åring på familjekalaset, så väntar jag med pyntet lite.
Inte för min skull och inte för hans skull, utan för föräldrarnas skull! :-)
Det räcker med att jaga honom upp och nerför alla trappor. Det kan vara skönt att han inte äter små tomtar! ;-)
Igår kunde jag inte hålla mig utan hängde ut belysning lite överallt!
På båda balkongerna och på baksidan.
Det blev riktigt mysigt!
Och jag är inte ensam. Det har poppat upp belysning lite här och där idag såg jag.
Lite lätt snö nu så är jag nöjd! :-)

Nu drar en spännande vecka vid. På flera sätt.
Det kommer att bli så roligt! Och intressant. Saker kommer att klarna, på flera sätt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar