Sidor

söndag 9 november 2014

Inte så dumt, trots allt.

Så var helgen slut.
En helg som blev otroligt lugn och skön. Välbehövlig på alla sätt.
Den dramatik som jag fick följa på sidlinjen har följt med som en skör känsla senaste dagarna.
Det kommer så nära ibland och påverkar en mer än man tror.
Jag har tänkt på de inblandade..
Så skönt att allt gick bra trots allt och att min vän L mår efter omständigheterna bra.

Mina barn har fått hårda förhållningsorder! ;-) Även om dom själva inte skulle får för sig att röka spice, så kan dom rädda liv, om dom är smarta nog att uppmärksamma andra eller ringa efter hjälp.

Nåja, planen var en hemmahelg för att komma i kapp med praktiska saker.
Jag drog igång tvättmaskinen och torktumlaren, städade och hade en hög med strykning på gång.
Plötsligt gick strömmen!
Vi hade precis ätit lunch, som tur var.
Den hade gått en snabb sväng på förmiddagen också. Men nu förblev den borta!
Så, det jag hade tänkt göra fick jag helt enkelt vänta med.
Minime gick iväg på kalas.
Ett lite annorlunda, utan discokula men med pannlampor! :-)

Maken och lilleman drog iväg för att handla. Vi såg att det strömlösa området var ganska stort, så det var bäst att passa på medans det gick att handla.
Framåt eftermiddagen blev det lite mörkt.
Som tur är, så gillar jag ju ljus i alla former och lyktor! :-)
Nu fick jag användning av varendaste en!
 Vi tände upp ljus i hela huset. Både för ljus men också för värme.
 Maken åkte och köpte mat och -kaffe! En hel dag utan kaffe är ju inte så lätt. Till när man vet att det inte går att fixa! Då blir man ju löjligt kaffesugen! ;-)

Det blev en kväll utan tv och utan datorer. Mycket går ju på batterier, men vi ville spara på dem eftersom att vi inte visste när strömmen skulle komma tillbaks.
Men det var riktigt mysigt!
Barnen lekte med lego och jag låg i soffan och läste! :-)
Jag flyttade ut allt som behövde kyla ur kylskåpet och ställde de i frysväskor på balkongen.
Vid 19:30 kom strömmen tillbaks.
Stora delar av området fick vänta tills tidigt i morse.
Men när man tittar på fejjan så ser man att det inte gått någon större nöd på folk. Man har varit ganska kreativa.
Grannar har gått ihop och grillat, man satt med ljus och ficklampor! :-)

Inte alls dumt med ett avbrott ibland.
Göra andra saker. Bara vara.
Det gjorde min förkylning gott.
 Jag tror att det gör alla gott ibland, att bara stänga av och umgås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar