Sidor

fredag 21 november 2014

Årets dyraste kaffe.

Rumpan i soffan. Ett glas rött. Idol på TV.
Jösses vilken vecka!
Rolig, intressant och har gått i rekordfart!

Det blev lite snärjigt en vända, men har funkat bra ändå. Men livet är ett pussel, det ska gudarna veta.
Jag pratade med ett par andra mammor om det under kvällen. Hur man får livet att gå ihop. Trots att man är två föräldrar.
Den konstanta stressen att hinna hämta på fritids i tid. För att inte säga dagis!
Och hur alla drar en lång suck, när de blir så stora att man kan ringa hem dem.

Nåja, jag hade in den här smutshögen på service.

 Det är galet dyrt, men alla som är inblandade i servicen är så galet trevliga så man kan liksom inte vara sur på det.
Bara konstatera att det gör ont i plånkan!
När jag lämnade in den på morgonen, så smilar servicekillen stort och säger "tyvärr, så måste du låna en ny bil den här gången"...
Man brukar oftast få en liten bil som lånebil och vara jättenöjd med det. För, att få en lånebil underlättar ju själva servicen galet mycket.
Men, nu fick jag en sådan som jag har. Men ny!
Vad fan!
Med nyckeln i fickan, så bara lägger man handen på handtaget. Då öppnas bilen!
Den var så fin! Och skön att köra...

 Jag rattade runt med den och funderade skarpt om jag inte behövde ta en jätteomväg innan jag åkte på mitt morgonmöte. Men jag kom inte på något! :-)

Jag har ägnat största delen av mina dagar nu till att läsa affärsplaner..
Man blir ganska trött i huvudet till slut...
Nu ska vi snart välja ut 15 stycken som vi tycker är bra. Inte lätt, kan jag meddela..
Lagom till arbetsdagens slut, hämtade jag bilen igen.
Den var inte klar när jag kom. "Den står i tvätthallen"... oj, så tråkigt! :-) Det är det bästa med att få den servad där. Man får den alltid rekondad, vad man än lämnar in den för!
Eftersom den inte var klar, kom dom springande med kaffe!
Bokstavligen!
Gott! :-)
 Jag dreglade över lite nya bilar under tiden. Åh....*skrapar triss*
Sen trasslade jag mig hemåt igen.
Bokstavligen det med. Fy fasen vad mycket trafik! Fullt åt alla håll.

En timme för sent kom jag till mitt kvällsmöte! :-(
Men det gick bra ändå.
Jag hann vara med på det viktigaste och fick möjligheten att prata med en person jag verkligen behövde prata med.
Och jag kom inte hem alldeles för sent.

Idag blev det mest möten och sen kunde jag åka hem ganska tidigt.
Jag behövde beta av lite grejer på mitt andra jobb! :-)

Och, barnen skulle matas, innan Minime och jag åkte iväg till skolan på disco.
Full rulle på nästan alla barn i klassen.
Dom orkade jaga varandra runt, runt, efter en hel skoldag!
Vi var några mammor som bara sjönk ner i en soffa och andades. Vissa föräldrar gick på "andra andningen".
Men det gick bra och det är som alltid trevligt att träffa andra klassföräldrar.
Det finns flera som jag gillar skarpt.
Man känner direkt vilka man lirar med som tänker likadant runt barn och hur de ska uppföra sig.
Det kan komma att behövas, om man säger så..


Väl hemma blev det som sagt soffan och ett glas vin.

Nu borde jag gå och lägga mig....men orkar inte resa mig ur soffan! ;-)
Upp med tuppen i morgon för att storhandla och städa av huset som ser ut som ett bombnedslag!
Det märks att jag inte varit hemma tre kvällar på raken...
Sen ska Minime firas med familjen. Hon längtar lite lätt.

Efter det är det så dags att kliva in i julens glada tider!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar