Sidor

torsdag 14 februari 2013

Valentines day

Idag är det Valentins dag. Jag har inte helt fullt koll på vem han eller hon är..men, det är en trevlig dag lika fullt! ;-)

Jag och maken har alltid "firat" Alla hjärtans dag.
Varför inte?
Visst, det är butikernas dag, där blommor, mjukisdjur och choklad är dubbelt så dyrt som annars.
Och ja, man ska vara snäll och kärleksfull alla andra dagar också.
Men ändå.
Vem blir inte glad av ett kort, en blomma, ett sms eller något annat, som visar omtanke.

Maken är grym på sånt. Att uppvakta mig.
Allt det jag saknat innan honom har han tagit igen med råge! :-)

Det har dykt upp en och annan Miranda nalle under åren.
Men, i år kom liksom alla hjärtans dag så plötsligt! Vi var inte riktigt beredda.

Lilleman var den som påminde oss i början av veckan.
Mina dagar har varit lite halvgalna så jag kom mig inte iväg för att köpa något. Alla barnen brukar få ett kort åtminstone.
Men näe, i år havererade det.
Så, tidigt i morse fick de två stora barnet varsitt SMS. Bättre än ingenting.

Sen dök det upp två raska killar och bytte vardagsrumsfönster. De som skulle ha bytts för länge sedan, men som snön satte stop för.
Jag hade ett möte mitt på dagen och kom på att jag då faktiskt kunde överraska maken lite och sprang in på närmsta blomsteraffär.
Det är inte helt vanligt att jag uppvaktar honom lika mycket. :-)

Så idag, fick även han en bukett rosor.


Lite ovanliga och otroligt vackra.

Sen, när han dök upp, så hade han naturligtvis med sig en bukett han också. :)
De vackraste blommorna jag vet. Röda rosor!


Säga vad man vill om den kommersiella dagen. Jag gillar den! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar