Sidor

lördag 9 februari 2013

Äntligen.

Hoh, vilken dag.
Det gäller att passa på när det är snöoväder (nåja,,,men inget "oj vad jag vill gå ut väder, i allafall..) och Minime bestämde sig för att få feber.
"stora flyttamöblertillandrarum" dagen.

Morgonen började dock med en sväng på gymmet.
25min PW. och Lite core på det.
På gårdagens Skavlan, pratade man om njutning. Och att det naturligtvis är olika för alla människor.
Det slog mig i morse att själva träningen inte är en njutning i sig, utan det är efteråt, när man har full puls, blodsmak i munnen och är helt slut.
Då, när man står i duschen, då njuter jag för fullt! Adrenalinet sitter i hela dagen.
Det blir verkligen en kick man behöver få nästan varje dag när man väl har vant sig.
Och nu när jag blandar intervaller, med lite lätt jogg, med styrketräning, så får jag kicken snabbare.
Förut när jag bara körde löpband nästan, fick jag inte själva kicken förrän långt in i passet och hann jag ledsna.
Nu, när jag kör mer varierat är det ren och skär glädje hela vägen.

Nå, eftersom jag tränade med bara morgondrinken från Fit Line (som jag blir rätt mätt på..) blev det lunch direkt efteråt.
Barnen är inga stora frukostätare, så tidig lunch passade även dom bra.

Sen, drog vi igång med möbel omflyttningen i huset.
Som jag har längtat!
Så idag har vi roat oss med att bära bokhyllor fram och tillbaks. Och skrivbord. Och kartonger.
Och lite annat löst.
Så, man kan säga att jag fick träningspass nummer två!

Jag tog ut det med att äta en stor hamburgare till middag! :-)

Men, nu är jag helt slut.
Kaputt.
Så, nu blir det soffan och Mello.
Eftersom Minime helt plötsligt fick för sig att få feber, så blir det en inne dag i morgon med, vilket inte var tänkt.
Så, då får det bli mer finlir.
Jag börjar äntligen se slutet på detta fixande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar