Sidor

fredag 22 februari 2013

It´s Weekend!

Fredag. Ah, så skönt.


Förutom fler kartonger som ska flyttas från punkt A, till punkt B till punkt C.
Igår morse fick jag mig ett gott skratt när jag lämnade Minime på dagis. (ja, jag är fett gammal, jag säger dagis!)
Fröken säger "hej Minime, ska vi öva på att packa kartonger idag?"
Sen frågar hon mig, "ska ni flytta?"
Det visade sig att Minime sagt till henne "B, kan du lära mig packa kartonger, mamma säger att jag måste kunna det"
:-D
Veckan har varit helt jäkla galen.

En massa möten här och där.
Vilket är jätte kul, verkligen. En del av vårt jobb är att träffa andra företagare, mingla, lära känna, få ett kontaktnät som alla får ut något av.
Men, för oss är det en helt ny värld.
I våra tidigare bolag har det inte funkat så.
Det ena fick vi inte marknadsföra alls. Knappt ens prata om.
Och det andra kunde vi inte marknadsföra för att vi inte skulle ha plats för fler kunder.
Så, mingla var inte aktuellt. :-)

Nu, är det en stor del av jobbet.
Och, är man inte van, då blir man sååå trött i huvudet! :-D
Att vara topp glad och dra vad man pysslar med gång, på gång, på gång under ett par timmar..
Och så kommer man till kontoret med fickorna fulla med visitkort, som man ska följa upp och maila och tacka för senast.
*phju*

Nåja. I måndags fotograferade vi interiörbilder i huset.
Det blev riktigt bra.
Sen, kom annonsen ut, med visning om 1,5 vecka.
Najs, då har vi 1,5 vecka att tömma vind och garage. Trodde vi!

Igår, efter nätverksbesök under halva dagen, åkte jag till naprapaten.
Jag har jäkligt ont i mitt bäcken efter all snöskottning och kartongsläpande.
Och han fick ordning på det.
Det brukar han alltid få. Det gör ont, men är sååå skönt när man känner att man plötsligt är rak igen.

Jag fick uttrycklig order om att ta det lugnt ett dygn.
"Inte skotta snö! Inte städa! Inte bära kartonger och inte träna! hör du det??!!"
mmm...okej då.
Hem och lägga sig på soffan alltså.
Hämtade barn, åkte hem, kröp i mjukisbrallorna.
Då ringde min telefon.
I andra ändan hade jag en mycket glad Mäklare.
"Heeeejjj! Vad säger du, kan vi ha en förvisning vid 19 tiden???"
Jag tittade ut i köket där Lilleman och Minime satt och käkade riskakor så att riset yrde..
Tittade in i vårt sovrum där kläderna låg i högar.
Tänkte på Biorummet som vi fyllt med allt löst som var i vägen vid fotograferingen.

Sen svarade jag "jajjamen! går så bra så! Vi ses vid 19!"

Sen tryckte jag på denna.

Ringde maken och tjöt "kom hem! NU!"
(Han, var på systemet och köpte lite vin, som jag skulle ligga i soffan och smutta på!!)

Sen, race ut i köket och kommenderade stora dottern.
"Dammsugare. Nu. Hela huset. Gogogogogo!!!"

Lilleman och Minime placerades på varsin köksbänk med en banan och riskakor och sen for vi runt som tre skållade råttor.
Och kl 18:00 prick, tände jag lite ljus och så pep vi iväg.

Handlade mat på Max och bröt oss sen in i Farmors hus! :-)
Hon var inte hemma, men det gjorde ju inget.
Vi tömde hennes kaffemaskin ändå!

När mäklaren gjort sitt åkte vi hem igen.
Trötta var bara förnamnet!

Jag somnade ovaggad.
Idag hade jag planerat att sitta på kontoret hela dagen.
DET sket sig.
Blir att jobba hemma. Och försöka göra lite annat samtidigt.
Simultanförmåga, kallas det! :-)

Nu, är det snart helg. Som jag verkligen ska försöka ta det lite lugnt på.
Nästa vecka skulle vi ju vara lite lediga och åka till landet.
Det, sket sig också.
Helgen krympte sakta men säkert till "bara en sväng" så vi struntar i det.
Jag får längta efter sjöluft ett tag till.

Fördelen med lite lätt hysteriska veckor?
Det växer inte mossa på oss! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar