Sidor

måndag 4 februari 2013

Det tar sig!

När jag var liten läste jag ofta en serie som hette Familjen Flax.
Mamman i den familjen, städade linnegarderoben med jämna mellanrum, så att allt låg i fina rader. Manglat och snyggt.
Och, när resten av huset var rörigt, så ställde hon sig för att titta i skåpet. Och njöt av att det var fina räta rader där. :-)
Precis så känner jag mig idag!
Det är ju så i huset nu, att det är preciiiiiiis innan det ska storstädas och ställas i ordning.
Det behövs lite möbelomfördelning till, förhoppningsvis i helgen, men sen..då..
Sen blir det plasthandskarna på, sprayflaskan fram och så ska det städas utav helsinki!
Tur att jag gillar att städa!
Det är få saker som man ser så direkt resultat av! Sen kanske det inte håller så länge, när man har flera som drar fram vartefter man plockar, men ändå.
Själva storstädningen är kul!
Det är det eviga plockandet man blir trött på.
(Och att jag inte har röda, kliande utslag av att det bara blivit rörigare och rörigare ända sen jul, är ett under!)

Nåja, snart får jag rocka loss grundligt.

Tills dess får jag njuta av de små  och få vrår som är hyfsat fina.
Som kontoret.
Där är det ordning! Så skönt. Rena nöjet att jobba.
Och sovrummet.
Nymålat! :-)
Ljust och fräscht!
Och allt "löst" bortplockat. Och det ska inte upp igen!
Det där rummet som vi tänkt måla om en massa år, men inte kommit oss för.
Nu, var det ju tvunget.
Och blev jätte snyggt!
Maken och svågern har jobbat bra.


Jag är otroligt glad att vi fotograferade alla utomhusbilder redan i höstas.
Det hade jag inte velat göra nu.

Så, i kväll ska det bli mysigt att lägga sig i det fina, ljusa sovrummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar