Sidor

tisdag 26 februari 2013

Guldkant

Ah, vilken härlig dag!

Jag bestämde igår att det måste bli en hel kontorsdag i dag. Måste. Jag ligger efter med så mycket.
Som är nedskrivet på postits, ligger och skvalpar i bakhuvudet och behöver mailas iväg.
Men, vad hör jag?
Jo, Minme gnäller att hon har ont i pannan...Det brukar bara betyda en sak. Feber.
Så, när hon gick till sängs fick hon ett glas FL och så sov hon som en lite gris.
Vaknade frisk och pigg i morse! :-)

Nåja, jag har börjat en ny vana. Att gå upp en helt timme innan barnen.
Nu, när det faktiskt är ljust klockan 6, är det bara härligt att pallra sig upp.
Och vad jag njuter!
Jag hinner ta min morgondrink, jag hinner sminka mig, jag hinner läsa tidningen, jag hinner dricka kaffe.
Och sen, väcker jag barn.
Pay back! Pigg mamma och trötta barn! *moahahaha*
Sen, Rock klassiker i bilen och strålande sol! Härligt!
Att det var 10 minusgrader förträngde jag!
Solen kompenserade det!

Sen gick hela dagen i rasande fart. Och lista på lista betades av.
Så skönt.
Morgondagens kundmöte förbereddes och sen kunde jag åka hem med gott samvete. :-)
Och, nu är det ju ljust länge på kvällen också! Dagen har blivit så mycket längre på bara en vecka.

Det var en trött Lilleman som hämtades.
Det är full fart på fritids! :-)
Idag hade dom tagit en promenad till högstadiet och sen sprungit av sig all energi i stora gympasalen.
Jag tror att han är väldigt nöjd med att få tillbringa dagen hos farmor i morgon.
Och skönt för oss att kunna jobba hela dagen hos kund, även om vi har en bit att åka.

Sen blir det "sportlov". Som i vårt fall består av besiktning av hus och energideklaration av hus.
Och en massa städning.
Tisdagen kan inte komma fort nog.

 I postlådan låg det lite guldkant, minsann! :-)


Mycket trevligt med en sådan inbjudan.
En inbjudan som innebär att jag måste ringa frissan, åka och fixa till naglarna och köpa ny klänning! :-)
Man kan inte få för mycket party i vardagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar