Sidor

fredag 22 februari 2013

Glamour faktor hög.

Igår, gick jag i dräkt nästan hela dagen.
Och, jag känner mig alltid snygg i dräkt. Faktiskt.

Idag blev det inte så mycket dräkt.
Inte ens i närheten faktiskt.

På fötterna: Vinterdojjor.
Byxor: gamla mjukisbrallor.
Jacka: Stora sonens. Tre nummer för stor.
Under: tjocka stickad kofta.
Hepp!

Mitt uppdrag idag var solklart.
Sanering av garage och förråd.
Garaget gud har glömt. Och förrådet som ja...gud aldrig visste fanns! ;-)
Eller, här heter det inte förråd, det heter "Mona och Fredrik rummet".

För flera år sedan röjde vi och gjorde i ordning i garaget. Stora sonen var med.
Förrådet var inget roligt ställe tyckte han. (Det är ett delvis urgrävt rum. Kallt. Skulle passa fint som vinkällare!;-))
Stora sonen hade vild fantasi om vad man skulle kunna göra där. Eller vad och vem man skulle kunna förvara.
Ett förslag var, att stänga in Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt där och låta dom sitta tills dom var överens om hur Sverige skulle styras!:-D
Stora sonen misstänkte att kylan och mörkret skulle ha skyndat på själva "överens" processen.
Och sen dess, så säger vi "Mona rummet" om vi ska beskriva att en sak ligger i förrådet.

Nåja, idag röjdes Mona rummet ur. Och diverse hyllor.
Mellan varven skötte jag lite mail konversation. Det är +14 i garaget året runt. Alltså inte speciellt kallt.
Det känns bara kallt.
Vilket gör att man med jämna mellanrum behöver gå in och värma sig.
Eller ut.
Även om graderna visar på betydligt kallare än i garaget så känns det varmare. Märkligt.

Maken var iväg på möte halva dagen. Men när han kom hem fyllde vi stora bilen från golv till tak och åkte och ställde för förvaring.
Farmor åkte och hämtade barnen.

På hemvägen fick vi ett trevligt samtal.
Jag får återkomma till det. Snart. :-)

Väl hemma blev det pizza och ett glas vin.

Nu är jag jätte trött. Sådär så att jag knappt vågar sätta mig, för då somnar jag!

I morgon ska jag ha sovmorgon banne mig!
Sen ska jag såsa runt i pyjamasen till lunch.

Och jag har lovat barnen att åka och fixa lördagsgodis.
 Här:

Vi ska röja vinden också.
Så, jag hoppas att inte mäklaren får för sig att ringa igen, bara sådär! ;-)
Nu måste jag få såsa en hel dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar