Sidor

fredag 2 juli 2021

Livet är för kort för att skjuta upp saker.

Så har midsommaren kommit och gått. Vi hade ju galet varmt dagarna innan, helt sjukt! Svetten bokstavligen rann om en när man skulle klippa gräs och fixa lite fint. 
Det åskade till och från och var klibbigt som sjutton. 

På midsommaraftons morgon, vaknade jag till av att något lät. Det regnade! Och inte litet! 
Det öste ner! Och slutade inte, utan det var fullt ös i flera timmar!
Vi ställde in lunchen för de gäster vi skulle ha och åt den själva med våra fyra barn. 

Ytterligare några dök upp till fikat, då vi också firade lilla barnbarnet som fyllde 3 år.  Alltså, 3!
När hände det?
Det märks verkligen att corona året tagit tid från många saker, bland annat att följa den här fisens första år. 
Det händer mycket mellan 2-3 år. 
Men, nu ordnar det ju snart upp sig när vi snart är vaccinerade och kan umgås mer som tidigare. 


Efter fikat, grillade vi. Massa grönsaker, det blir så otroligt gott! 


Men även en massa kött! :-) Mums!


Jag hade dukat både på terrassen och i ett stort tält, så att vi kunde ha flera bord och sitta i våra bubblor som vi vanligdags umgås i, som extra säkerhet mot att sitta utomhus. 
Regnet gav sig lagom till fikat och sen var det jättefint hela kvällen, så mysigt! 
Det är ju så länge sedan vi har kunnat vara på plats hela familjen, så det blir extra roligt. 

Dagen efter var alla ganska trötta, vi är inte vana att ha umgänge! :-D 
Havet låg alldeles spegelblankt på morgonen och värmen dallrade igen. 


Det tog tid att städa undan , då man var tvungen att vila och dricka mängde av vatten. 

Men regnet och värmen har gjort att allt nu slår ut med råge! Alla rosor slår blomrekord! 


Så vackert att det tar fullkomligt andan ur en! :-) 


Men varmt är det! Så pass att jag nu rakat magen på lille vovven. Hon går rätt varm när det är så här pass. Vi badar henne och sköljer av henne, men ändå. 

Jag oroar mig inte över att hon inte ska klara kylan i vinter, så kan jag säga! :-)

Veckorna rullar på och det har varit förvånansvärt mycket jobb den här veckan ändå, trots att många gått på semester.
Men jag tror att det kommer att märkas mer nästa vecka. Då har jag inte ett enda möte inbokat!
Det är iofs skönt, för då kan man ta lite sovmorgon och sen jobba undan sånt som ligger. Sen väntar 4 veckor semester, dock har jag jour min sista vecka och måste ha koll på ett par postlådor. 
Men, men...

Många ser fram emot hösten eftersom den ska bli mer normal än hela året varit. Jag är inte så säker på att den blir det, men förhoppningsvis blir den ändå lättare och bättre.
Det har varit ett galet tungt år och jag börjar blanda ihop vad som hände förra våren och den här. Det var som samma samma.
Jag får min andra vaccindos nästa vecka och det ska bli najs! Jag märker själv att jag glömmer bort att det är en pandemi fortfarande och då är jag ändå en av de som fortfarande använder munskydd och kommer att göra det länge än. 
Det har varit tungt, men positiva saker har också hänt! 
Vi har tagit beslut som vi inte hade gjort utan pandemi. Vi har gjort förändringar som vi inte hade gjort annars.
Och vi har lagt framtida strategier som vi inte gjort annars.
Det innebär också att jag har en hemlis, som är lite galen. Och jag är så glad att maken sagt ja till mina upptåg. 
Vi ska på ett litet möte och sen får vi se. :-)
Helt klart, så är livet för kort för att säga nej och för kort för att skjuta upp saker. 
Vill man något, få det att funka, vem vet när livet tar slut. 
Lev nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar