Sidor

måndag 1 juni 2020

Trädgårdspyssel och mys.

Alltså vilken helg! Plötsligt blev det sommar på riktigt. Så varmt och skönt.                                 
Nu är trädgården verkligen på gång. Jag har ju haft tid att verkligen gldsla och förbereda denna vår och ser vilken skillnad det skulle vara att bo där ute hela tiden.                        
Förra våren klippte jag ner ett par rosor rött hårt och det visar sig nu att jag borde göra det oftare.
Så nu måste jag göra det till en rutin att faktiskt klippa ner de som jag tycker är tunna.
Den här Flamentanzen har varit rätt tunn, men växer nu helt galet efter lite nerklippning och                   rosgödsel.                       
Jag har en drivbänk som funkar otroligt bra. Denna kaprifol var rätt ynklig förra året och växer nu över alla bräddar.

Även löjtnanshjärtan är så vacker. Den blir jättestor. 

Det härliga är att i den här bänken sätter jag allt som behöver växa på sig inklusive sticklingar och
jösses vad de växer.
Rosorna är helt galet på g. Det kommer att bli en rosboom snart. 

Men, det var ju även morsdagshelg! :-) Inte bara morsdag!
Äldsta dottern kom med en blomma redan på fredagen och även maken och de två små firade redan på fredagen. 

Det roliga är att maken nu plötsligt köper grejer till trädgården nu. Så en till ros och en till syren har hittat hem till trädgården. 

God lunch blev det med. Socker och glutenfria pankisar. Så gott!!!

Även middagen blev löjligt god. Kyckling och massa grönsaker. 
Att äta nyttigt är ju inte tråkigt direkt, så vackra färger! 

Jag har även fyllt på med lite roliga lyktor i björken och i växthuset. 
Det är som gröna små diamanter. Så fint! 

I växthuset hängde jag små bollar som är supersöta! 

Helgen har som sagt varit varm och fin och jag har varit ute under dygnets ljusa timmar. 
Lördag morgon tog jag en lång promenad, sen klippte jag gräs, trimmade kanter och lite sånt. 

Vips var jag uppe i rätt många steg! Kul! 




Vardagsmotion är det bästa som sagt. 
Nu är det inte många dagar kvar för barnen i skolan, men vi ska släpa oss igenom en hel vecka nu igen. 
Det är jättevarmt och en plåga att sitta i radhuset. Bläh.
Men det är bara att göra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar