Sidor

söndag 9 april 2017

Busigt.

Den här helgen känns så lång!
Det känns som att det är en vecka sen i fredags. Mycket ställdes ju på ända och det har ältats och pratats massor.
När jag vaknade i morse var jag helt säker på att det var måndag och att jag försovit mig.

Stora sonen hörde av sig och frågade om vi ville med in till manifestationen som var i stan, men vi hoppade den.
Det var säkert fint och det är viktigt att vi enas. Men jag pallar inte med folksamlingar. Jag har alltid haft svårt för det (det blir så när man är född och uppvuxen låååångt ut på landet! :-)) och nu är det värre än någonsin...

Och, eftersom att vi inte åkte till landet som planerat, var ju kyl och frys mer än tomt!
Tanken var att vi skulle handlat på vägen ut till landet, men nu var vi tvungna att fylla på här hemma.
Jag var ju "lite lätt sur" över att vi inte åkte ut, så maken vågade inte annat än att hänga på till trädgårdsmässan idag.
Tredje gången gillt. Det var säkerhetskollar idag med, men inte alls mycket folk. Vi var där vi 2 och gick rakt in.
Det var inte mycket folk inne heller, så helt klart är ju söndag eftermiddag generellt en bra dag.
Massa rea var det också, men jag köpte inga blommor.

Däremot köpte vi en ny sekatör, som kan bli jättelång, eller rättare sagt hög.
Vi har haft en i massor med år som vi tom kunnat toppa träd med, men i somras gick bandet av.
Nu köpte vi en ny till mässpris, vilket var bra.

Det är ju mysigt att gå runt och kika för att få inspiration också.. Jag älskar ju små hus i alla former!

 Många fina installationer...
 Vi råkade gå förbi Garden Girl som hade en fyndlåda.
Jag köpte två T-shirts och Minime fick en kjol som hon kan ha när hon är med mig och fixar. :-)
Den är ju så otroligt fin att den går att ha även annars..

 Och sen köpte vi en jättebusi sak till landet!
Helt oplanerat, men det kommer att bli så coolt!
 Det känns som att den här grejen kommer att vara starten på hur vi vill ha det på landet nu när vi börjar bygga ut!
Det ska ju sakta men säkert bli stället för oss. Vi är mer övertygade än någonsin att det är där vi ska vara.
Vi har ju ältat det hela vintern och våren. Redan innan det här fasansfulla hände i fredags har vi pratat om hur vi lever.
Vi vet ju precis hur vi vill ha det, sen. Men vi måste leva NU. Njuta NU.
Jag tror att det hänger ganska mycket ihop med åldern, att tankarna kommer. Vi har flera vänner som är i vår ålder, men som inte har små barn, som verkligen gör allt dom vill nu hela tiden.
Med just den känslan, att man måste ha kul och njuta så ofta man kan.

Så, det kändes lite galet, men ändå bra att vara lite busiga idag! :-)
Vad det är, berättar jag sen, när det är på plats.

Jag hittade också lite nytt mot mina jäkla rådjur!
De här ska man doppa i lite vatten och sen hänga upp med ca 1,5 meters mellanrum. Sen luktar det tydligen jätteilla för rådjuren.
Värt att testa helt klart!

 Väl hemma igen, påskpysslade jag och Minime lite.
Jag pysslar aldrig inne. Det är så kort stund att det liksom inte är lönt.
Så vi pyntade en rosbuske ute lite grand. :-)
Lika ska jag göra på landet!
Där hänger jag upp lite gulligt i ett träd.

Men, nu är det ju söndag igen. Jag ska upp och jobba i morgon, men det är rätt mysigt!
Jag tassar upp alldeles ensam och kan sen gå till jobbet. Jag njuter verkligen av den där promenaden till jobbet!
Maken och barnen ska åka på bio.
Jag ska fixa lite påskpresenter till dem under dagen. Lilleman vill ha en rubikskub och Minime vill ju alltid ha allt som glittrar så det blir en sväng på H&M.
Dom får inga stora grejer, men något litet är kul.
Jag smugglade med mig varsitt ägg med godis när vi handlade idag med. Sen får det vara bra.

Jag ska fixa lite gott till kusinerna också, men inte heller till dem blir det några större mängder.

Men det ska bli skönt med påsk och långhelg. Jag behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar