Sidor

söndag 1 januari 2017

Here we go again!

Årets första dag, den började vid lunch ungefär! :-D
Så ska det ju vara på nyårsdagen i alla fall när barnen äntligen är tillräckligt stora för att sova länge.
Nyårsafton var otroligt varm!
När jag åkte för att köpa lite blommor, hade vi 12 grader! 12!! Minime som följde med tog gympadojor och vårjack!
Det har jag nog aldrig varit med om förut. Minus tolv hade varit mer normalt.

Vi köpte lite blommor att ta med oss på nyårsmiddagen och Minime fick en jättefin blomma av tjejen som äger butiken. :-)
Den lyckan! En ros i gammelrosa MED bling! Bättre kan det inte bli.

 När det är nyår måste det vara bling! :-)
Så vi gjorde så gott vi kunde.
 Bling lite här och bling lite där.
 Minime, hon gillar ju fest och glam, så hon blir ju otroligt glad är hon får ha lite maskara och läppglans.
Hon är ju bara 8, men jag tycker att hon kan få glamma till det när det är fest.
 Frisyren fixade hon helt själv! En jättefin knut.
 Barnen lekte, vi spelade TP och åt så att magen stod i alla fyra hörn.

 Lite efterrätt hann vi också med.
 Jag höll mig till must och cider som jag brukar.
Åka bil vill man göra mitt i vintern och seg gillar jag inte att vara dagen därpå.
 Vid 12 skålade vi i lite bubbel och sköt lite raketer, som blir färre år för år.
Det finns "tårtor" som är jättefina och det är roligare att köpa ett par sådana än en massa smått som mest bara låter.
Vi åkte hem strax efter och kröp i säng framåt 01. Alldeles lagom.
Dock är det snart dax att ställa till med "riktiga" nyårsfester. Vi hann ha några sådana innan vi fick gemensamma barn och det var ju hur kul som helst!

Idag vakande vi till strålande sol lagom till lunch! :-)
Direkt efter brunsch, drog vi på oss träningsskorna och gick en promenad.

Det går inte fort, med mitt onda knä, men det går.
Och det är ju lite märkligt att man kan gå ut och gå i vanliga gympadojor.
Nu är vi ju där igen, med ett nytt år. Jag vet att det är nu det gäller, för det funkar varje år och har gjort länge.
När jag kommer in i januari så kan jag sluta med socker och träna mer. Jag går alltid ner i vikt på våren och äter bättre. Varje år!
Det är när man kommer till semestern som det skiter sig. Och sen är hösten bedrövlig och de sista kvartalet går jag upp allt jag möjligen gått ner innan.
_Varje år_!
Men man ska ju inte ge upp. På´t igen!
Jag såg en bild på mig själv häromdagen från maj förra året. Och då blev jag förbannad sådär på riktigt!
Va fan. Dit ska jag igen och sen inte ge mig! Jag har skrivit ut två bilder och ska ha dem som konstant påminnelse. Dom sitter på kylen!
Vi har mätt oss, maken och jag och ska mäta oss igen om 4v.

Kunde jag i våras, kan jag nu.
Jag struntar egentligen i hur jag ser ut, men jag vill må bra. Jag måste kämpa mot mitt socker genom träning, för då äter jag bättre.
Tyvärr kan jag inte köra pw eller springa som jag älskar, alltså måste jag träna på annat sätt, men det går!
Och det går alltid bättre, när jag lovar Lilleman, vilket jag gjort idag. Både han och jag ska låta bli socker fram till skolavslutningen.
Jag vet att det funkar, det jag måste ha en lösning på det är semestern och veckorna efter, för då slutar jag alltid träna. Alltid.
Det är inte ens en slump.
Men det här går ju inte. Jag har sagt att jag ska vara i mitt livs form när jag fyller 50... Jag har några år på mig! ;-)

Så, välkommen 2017!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar