Sidor

onsdag 28 oktober 2015

Soluppgångar man inte får nog av!

Nu är vi inne på vintertid. Både gällande klockan och snart månaden!
Om bara ett par dagar är vi inne i november!
Vad hände?
Jag var iväg på ett möte med min chef idag och hon sa "jag tycker att vi nyss kom tillbaks ifrån semestrarna". Och precis så är det.
Nyss, typ igår,
Och jag hade ett samtal med en person idag som frågade "men det ska göras i år, va?"
Absolut menade jag. Innan årets slut, men det är ju gott om tid.
"Det är bara drygt 8v kvar av året, du vet det va?" undrade hon. VA?
Visst fasen. Det ÄR det!
Nåja, det fina med att vi ändrat klockan är att vi nu fått flera riktigt fina soluppgångar!
Som jag älskar dessa.
Jag tjatar om dem jämt! Men det är så härligt att gå upp när guldbollen hänger där över hustaken.


 Idag hade vi några minusgrader och då är solen om möjligt ännu vackrare!
Dagen har gått i rekordfart.
Hela veckan har gått fort.
Jag har gjort så roliga och spännande saker att jag får nypa mig i armen!
Att få lära sig nya saker hela tiden är guld!
Att möta nya människor är guld!
Fasen vad kul jag har, jämt! :-D

Det har varit en lite ovanlig vecka iom att det är höstlov.
Barnen går på fritids, men det är ju lite annat än skoldagar. Och vi har hjälpts åt att hämta dem så att det inte blir så långa dagar.
Stora sonen och hans tjej hämtade i måndags.
Den lyckan hos syskonen! :-)
Igår hämtade storebror också och lämnade över dem till syrran när hon kom hem.
Idag hämtade maken.
Men han fick fel barn med sig hem!!
Jag brukar inte lägga ut bilder på barnen här, men det här var för sött för att låta bli!
Det har med andra ord varit kul på fritids idag! ;-)

I morgon är det min tur att hämta, men jag ska jobba hemifrån lite med så att det blir en kort dag då med.
Och fredag hyr vi ut dem. :-)
Så var det höstlovet gått!
När maken hämtade idag, åkte dom på lite shopping.
Han blev så sugen på målarboken jag köpte till stora tjejen att han köpte en både till sig själv och till mig! :-)
Coolt!
Det slog mig även idag att jag ska på gala nästa fredag!
Och har, som vanligt, inget att ha på mig!
Måste lösas. :-)
Det är galet att det är dags att börja tänka på julklappar!
Jag har beställt kalendrar till barnen. Idag pratades det glögg på lunchen! Det är dags att "sätta" den om man gör den själv!
Och lite så känner jag själv med. Dags för ljus och lussebullar! ;-)
Ett IKEA besök är ett måste snart.
Lite julpynt och massa ljus!
Det glöms bort lite här iom att vi kör hela födelsedagsracet under hela november!

Så, snart är vi inne i januari och tänker "va? det var ju nyss oktober!" :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar