Sidor

söndag 11 oktober 2015

Lättare att andas!

Så, söndag.
Det gjorde underverk att vara på landet över helgen.
Låta saker liksom ligga till sig lite.
Min frustration bland annat.
Det mesta ordnar sig om man inte får panik. :-) Sätter sig ner, tänker, sover på saken och sen bestämmer sig för att det inte kan vara omöjligt.
Jag bestämde mig i veckan att släppa de surdegar jag hade och låta det ligga till sig lite.
Bestämma mig för en processordning.
När det kladdar till sig måste man ta saker i ordning för att inte göra det värre.
Så, sagt och gjort.

I helgen har jag vilat.
Njutit.
Det är så vackra färger nu! Hösten kommer lite sakta men säkert vilket gör att färgerna bli underbart vackra.
Ibland blir det kallt över natten och löven fryser gröna.
Det hinner aldrig bli så vacker som det kan bli.
Många träd är fortfarande gröna och vackra. Men liksom neongröna.
Det var lite ledsamt att packa ihop oss idag.
För, nu kommer vi inte att hinna åka ut förrän möjligen i december.
Helgerna är fulla nu.
Med födelsedagar, dop, halloween i olika former, farsdag och en stor gala. Bland annat.
När jag kikade i kalendern i fredags så konstaterade jag att vi nog fick stänga stället den här helgen.
Så är det.
Och kommer att vara den här tiden på året i lång tid framöver! :-)

Stora dottern blev virksugen när hon kom ut och hann med att göra handledsvärmare till båda syskonen! :-)
Jag blev också sugen och ska göra ett par nya till mig.
Det går så fort!
 Men, idag åt vi en sen och långsam frukost och åkte sen hem.
Lilleman skulle på kalas nämligen.
Men det var bra, för då hann jag ta tag i mina surdegar.
Jag satt mig resolut och letade igenom mängder med gamla mail.
Flera pärmar och skummade igenom flera längder med bankuttdrag.
Och heureka!
Jag hittade en surdeg!
Det är helt omöjligt att begära att man ska minnas exakta händelser som begav sig för 1,5 år sedan.
Man mins på ett ungefär men inte detaljer.
Först hade jag inte ens datum att gå på. Och summan stämde inte.
Men, tillslut fick jag liksom nys om ett ungefärligt datum och började leta. Glädjen att hitta underlagen var obetalbar!!
Och att kunna maila iväg dem.
Nu återstår en surdeg, men jag hittade även underlag till den. Så att jag har ett datum och en summa.
I morgon får jag en massa mer underlag skickat till mig och då vore det ju fasen om jag inte hittade sista pusselbiten också.
Sen blev jag även uppmanad att registrera en grej, som jag aldrig gjort, men, skam den som ger sig.
Och det gick det med! :-)
Så, nu kan jag andas betydligt lättare än jag gjorde i fredags!

Jag har sagt upp flera avtal och prenumerationer senaste dagarna och släckt en hemsida.
Nu är det på gång!
Man lär sig hela tiden. :-)

Så, jag går in i en vecka med bra känsla.
Vilket är bra, för det blir en spännande vecka! :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar