Sidor

onsdag 10 december 2014

Någon måste sätta ner foten!

Idag är en stor dag!
Nobel, förstås.  Minime hade Luciafirande i skolan.
Och- maken fyller år! :-)
Sista födelsedagen för året.
Som alltid, kommer hans födelsedag lite som en överraskning! Mitt i allt annat juljox! ;-)
Det var tur att jag idag hade en jobbahemmadag.
Som inte händer så ofta längre, men eftersom man måste göra månadsavslut och alla papper ska vara bokföringsbyrån till handa den 11:e, så hade jag inget större val! ;-)

Nåja, jag rev av jobbet direkt på morgonen. Sen hängde jag på låset till butiken.
Valde en liten stund och åkte sen hem och slog in paketen.
 Ett par julklappar hann jag också med att införskaffa.
Så nu är jag 98.9% klar! :-)
Petade i mig lite lurre och åkte sen till min nageltjej.
Idag blev det juligt för hela slanten.
Bilden gör inte färgen rättvis, men det glittrar som tusan!
Den röda färgen är grymt snygg. Och så la hon ett tunt lager glitter ovanpå. Wow!
I like!
Efter som att jag oftast har ganska korta naglar numer (långa är snyggt, men jäkligt opraktiskt!) så funkar sprakande färger.
 Sen racade iväg  och köpte lite tillbehör till makens present och mjölk. Denna dryck som alltid, alltid är slut!
Hur mycket jag än bär hem.
Sen hann jag jobba lite till. Förbereda fredagens möte.
Som kan bli hur spännande som helst!
Barnen hämtades tidigare än vanligt, för att vi skulle hinna äta middag och åka tillbaks.
Och, vi hann fira maken lite.
Han fick en ny kaffebryggare! Han har länge tyckt att den vi har, som är mer en kaffemaskin, inte längre håller måttet.
Den har hållit i tio år och vi har väntat på att den ska gå sönder. Men, det gör den inte!
Maken ville ha en bryggare nu, medans jag är grymt förtjust i hela bönor.
Så, det blev en kompromiss!
En skitsnygg bryggare, som funkar till både kaffe och te. Och - man kan brygga många koppar på en gång.
Den vi har nu, brygger en kopp i taget..
 Men, eftersom att jag inte vill ge upp bönorna helt, så köpte jag även en kvarn! :-)
Hepp, problemet löst.
Dock, så glömde jag att köpa kaffefilter! Så det blev inget provsmaka.
Det får bli i morgon.
Lite snopet var det dock! :-)

Veckan har gått gått fort. Igen.
Det blir så när man har roligt! :-)
Och jag har roligt!
Plötsligt dök det även upp en långsiktig plan. Det är alltid kul när andra rekommenderar en.
Har en plan.
Tror på mig.
Sånt växer man av hur gammal man än är.

Vi fick också en mycket trevlig överraskning!
Helt plötsligt ser våren helt annorlunda ut!
Våren som kommer att innebära helt galet med jobb, både för mig och maken.
Men också jättemycket roliga saker.

Nu ska vi bara orka i ca 10 arbetsdagar till, sen är det ledigt över Jul.
Och som jag längtar efter snö!

Detta mörker är tungt trots att livet just nu är toppen på alla sätt!
Men, nu  måste man liksom bestämma sig.
Sol eller snö.
Något av dem! Eller båda!
Fixa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar