Sidor

onsdag 10 juli 2013

Tre dagar, det är det enda jag begär..

Det började regna igår kväll...inte mycket men lite dropp.
Och, det gjorde att luften var bra mycket renare och svalare i natt. Jösses vad vi har sovit!
Jag blev väckt klockan 10!
Alldeles för sent egentligen..
Det är helt otroligt att samma barn, som väckte mig senast 6 varje morgon, vardag som helg för ett par år sedan, nu sover till 10! ;-)
(De gick iofs inte och la sig vid 20 direkt...)

Det regnade inte när vi vaknade, så vi passade på att fixa lite ute. Det sågades ett par brädor och eftersom det regnat så lite passade jag på att vattna. OM det sen skulle komma utlovat regn, så blir det liksom grädde på moset, i mark som är lite mättat.
Jag gödslade lite också.
Sen, som på minuten utlovat, öppnade sig himlen och det vräkte ner!
Perfekt!
Vi behövde ändå åka och fixa lite ärenden.
Barnen fick rasa av sig lite..
Snopna blev vi när vi så att den "plickochplockaffär" som vi brukar besöka stängt! Här vänder man ryggen till....;-)
Efter att ha fyllt på med mer trallskruv åkte vi till hälsokosten.
Ett stycke 6 dagarsfastekur är inköpt.
Nu ska ingen fasta i hela 6 dagar. Så galna är vi inte..riktigt...;-)
Men, jag är nyfiken på själva fastegrejen. Att rensa kroppen lite. Börja om. Komma in i rätt fas igen.
Både träning och kost har havererat nåt för jäkligt under vår flytt. (så lite behövs alltså..)
Vi har varit stressade och det är full fart hela tiden.
Jag har ramlat av den smala vägen och går på den breda skräp och godisvägen nu. Igen.

Men, nu har vi köpt en kur och ska dela på den, maken och jag.
Så tre dagar blir det. Plus lite upp och nedtrappning.

Tanken var att vi skulle ha gjort det här direkt när semestern startade.
Jodå. Det gick ju bra. Inte.
Vi hann inte ens åka och köpa kuren!
Sen, vill man gärna vara hemmavid när man gör den, eftersom man kan få huvudvärk och må lite kymigt i början.
Plus att man kan få sitta på toa lite med...;-)
Och vi har inte varit på plats tre dagar på raken än! Och halva semestern har gått!
Helt jäkla galet.
Förhoppningen är att vi ska göra den i helgen....Lite beroende på..
Vi har planer ända till fredagen. Sen har jag gett mig f-n på att trappa ner på fredag och sen köra igång lördag.
Så får vi se.
Jag har kompisar som kört både tre och sex dagars kurer och har sugit åt mig all info jag kunnat få.
Jag har också kompisar som kör 5-2 och det är jag jäkligt sugen på efter fastan.
Att bara dricka och hålla sig på 500kcl 2 dagar av veckans 7.

Jag måste få en kick i baken, för att få igång träningen igen.
Hösten blir troligen lika hysterisk som våren och jag bara måste få in två träningstillfällen minst varje vecka och få koll på min kost, om jag ska orka vårt tempo.
Så är det bara.
Men, jag kommer liksom inte i gång!
Så, en fastskur får bli startskottet!
Och nästa vecka får jag hit en person som jag vet gillar att gå långa promenader! :-)
Så, promenader ska det bli och sen, ska tempot ökas igen!

Det är planen!
Nu, ska jag som sagt bara hitta tre dagar, när jag inte behöver åka av tomten! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar