Sidor

söndag 28 juli 2013

Jag blir så sur!

Jaha, jag tog mig en vända längs min spaljé ut mot vägen i eftermiddags. Passade på att vattna lite innan regnet drog in...
Och nu ger jag f-n upp!
Rådjuren är helt galna i vissa rosor!
De hinner knappt få blad, innan de gnags rena! :-(
Jävla odjur!
Så, nu konstaterade jag att ca 3-4 stycken måste flyttas. De kommer aldrig att bli stora och frodiga annars.
Fasen.
Jag hade inte tänkt flytta mer växter denna sommar.
På grund av altanbygget har jag ju flyttat 6 rosor redan. Som inte mår särdeles jätte bra på grund av att de flyttades lite sent och det varit så torrt hela sommaren.
Men, de blir i alla fall inte uppätna!

Nåja, jag vet var jag ska gräva ner dom iofs, bara sista delen av altanen är klar. Jag får en långsida jag kan fylla.
Men ändå.
Jag hade ju en plan för den långa spaljén. Nu måste jag tänka om lite.
Eller ganska mycket.
Jag funderar på att sätta lite grejer på insidan. Då borde dom inte komma åt det.
För, då måste dom först in på tomten och sen trassla sig in under en massa träd. Men, det är ganska mörkt där..
Funderar på pipranka.
Den jag har satt vid rosbågen, äter dom direkt den sätter näsan ovanför marken! :-(
Så den måste jag också flytta på.

Jag blir inte arbetslös i alla fall! ;-)

I kväll drog äntligen regnet in över oss!
Så skönt! Och så behövligt!
Det är ett stilla, lugnt sommarregn som kommer att göra nytta!
Jag hoppas att det blir som man spått på satellitbilderna, att det regnar hela natten.
Sen ska det bli uppehåll i morgon och på tisdag kväll ska det dra in ett väldans åskoväder, tydligen.
Spännande!

Nu har stora sonen berättat för syskonen att han åker igen i morgon. Men inte hur länge han blir borta! ;-)
Med lite tur kommer han hem på höstlovet....med lite otur kommer han först till jul!
DET förtränger jag stenhårt! :-(
Det är så kul att han trivs och mår bra där han är, att han har fått en massa nya kompisar och har jättekul.
Men, det är långt bort och det blir länge mellan gångerna vi träffas.
Man får liksom vänja sig! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar