Sidor

tisdag 30 juli 2013

Man ska akta sig för vad man önskar...och jag önskar mig en båt! :-)

Den här lilla rackaren, ska fyndas på Jula och ställas på vår balkong högst upp i radhuset!
Den ska stå där och påminna mig om att det blir en ny vår, så småningom! :-D
(Ja, jag vet, det är ett evigt tjat, men jag behöver ställa in mig på att vi går mot höst nu...Jag kommer att köpa garner, googla bakrecept och har redan lagt böcker på hög! Det är så jag överlever att det går mot mörkare tider!)

Nåja, tillbaks till växthuset!
Här ska det sås krasse, rosenärtor, luktärtor, stockrosor och - pelargoner! Jag ska försöka mig på att så pellar ifrån frö!
Det har jag aldrig gjort! (Sen, ska jag helt fräckt sno en massa sticklingar ifrån svärmors Pelargonprakt! :-) )
Nästa år ska jag vara mycket mer förberedd inför sommarsäsongen.
I år gick ju all tid till flytten.
Och det känns som att det är dags för lite "finlir" på landet nu, när vi gjort dom stora förändringar som vi tänkt på...
Vi har ju balkonger i direkt söderläge och jag kommer att kunna så och driva redan i april tror jag! :-)
I år ska även flera blommor få flytta med hem när vi stänger för vintern.
Och jag ska förbereda så att pelargoner kan stå svalt i ett av våra rum här ute över vintern.
De ska ju helst stå svalt, mörkt och faktiskt tom torka ut helt.

Hemma i radhuset har jag ju massor av Orkidéer, det var det enda som funkade i gamla huset.
Nu har jag lite för många, för att jag inte har lika många fönster längre.
Det ska få följa med några hit ut nästa gång vi åker.
Eftersom vi håller jämn värme här även när vi inte är här, så borde dom klara sig, tycker jag..

Det hände en liten lattjo grej för ett tag sedan! Min svåger, sa till maken på skoj, att han skulle släpa hit en gammal båt och dumpa på tomten, för att se vad jag säger...
Maken svarade "hon kommer att bli jätte glad och plantera blommor i den!"
Och det var precis det svar svågern fick! :-D
JA! Kör hit en eka, det blir jätte snyggt! Och det får gärna vara hål i den!
Det finns ju mängder av varianter...
 Och det blir ju så snyggt!:-)
Jag vet precis var jag skulle ställa den! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar