Sidor

torsdag 18 juli 2013

Sommar, sommar, sommar!

Vilken dag vi har haft idag!
Det kändes som att sommaren kom på riktigt! klockan är nu 23:10 och det är 19 grader ute.
Najs! :-)

Igår tog vi en sväng hem till radhuset. Vi behövde proviantera lite, plocka med oss lite grejer hemifrån och även köra ut vår tredje bil.
Som dessutom behövde besiktas. Vi var dagar ifrån körförbud!
Vi vaknade sent, som vanligt nuförtiden och tog oss en snabb frukost för att sen pipa hem.
Maken drog iväg på dropin besiktning medan jag fixade lunch till barnen och packade med mig grejer vi skulle ha ut.
När maken var klar med bilen, möttes vi i dörren och jag drog iväg på presentinköp.
Vi hade nämligen fått en liten kusin till barnen tidigt på morgonen!

Det var ju vi lite uppspelta över redan kvällen innan, att föräldrarna åkt in till förlossningen.
Lilleman däremot, han var uppspelt över att storebror äntligen skulle komma hem.
Som han längtat! och tjatat!

Efter presentinköpt åkte jag till Arlanda,.
Nu bygger man om stora delar av E4:an så det tog sin lilla tid.
Men, jag hann! :-)
Jag fick tom vänta lite på resenärerna.
Men, tillslut kom dom. Mormor, stor son med flickvän och stor dotter.
De lämnade 15 grader och regn och kom till ett varmt och soligt Stockholm! :-)

När vi kom hem var maken och barnen ute på lite egna äventyr, men Lilleman flög ur bilen och i storebrors armar när dom kom hem!

Sen samlade vi ihop oss och alla grejer och stora sonen fick köra ut en av bilarna.
Det var rena karavanen som åkte ut! :-)
Så skönt när barnen har körkort! Det underlättar.
Väl ute på landet käkade vi middag och tog sen en promenad ner till havet.
Stora sonen badade!
Först doppade han tårna..liiite kallt...
 
 Sen "ryckte han plåstret". :-)

 Vi andra tittade på och njöt av solnedgången och det sköna vindarna..
 Barnen letade fram lite olika spel och vi en box vin. Sen satt vi och spelade spel långt in på småtimmarna..
Så härligt! :-)
Det är lycka att ha alla barn hemma. Och då räknar jag även in svärdottern! :-)
Den nya altanen är underbar! Nu får vi plats!
 Jag gick och la mig när de små barnen inte kom till ro och klockan närmade sig midnatt. Maken och tonåringarna fortsatte spela spel och dricka vin, tydligen. För stora sonen hade lite ont i hårbotten i morse! ;-)

Vi kände när vi satte oss ute för att äta frukost att det skulle bli varmt idag!
Och det blev det!
Redan på fm hade vi 27 grader!
Maken köpte en ny leksak till barnen igår, som var toppenbra!
Bättre än pool!
Man lägger ut en lång plastbana, som man blöter ner och sen glider barnen på sina små flottar.
Samtidigt som dom svalkar av sig.
 Det var lite dålig "sprutt" på hålen i banan, så vi ställde dit vattenspridaren och jäklars vad det gick!
Jag var lite orolig ett tag, att Lilleman skulle få lite för bra fart och fara över stoppkudden och sätta näsan i gruset!
Men det gick bra! Kul har dom haft hela dagen! :-)

Själv fortsatte jag att slipa möbler. Och mormor fick snällt greppa penseln och måla! :-)
Inget latande här inte! ;-)
 Stora dottern drog på sig mina byggarbrallor och hjälpte maken att bygga koja!
Dom har haft lika roligt som småbarnen idag! :-)

Och det går ju fortare när man är två.
Jag tipsade henne dock om att det kunde vara bra med en hjälm, med tanke på min blåtira! ;-)
Stora sonen har lekt med småsyskonen hela dagen och jag tror att alla tre har haft lika kul!
Svärdottern, som bröt armen för bara ett par dagar sedan har mest suttit i skuggan. Som tur är har hon inte ont!

Vid lunch dök två vänner upp.
Jag vispade ihop en smet plättar och lite goda tillbehör.
Det är skönt att äta lite lättare lunch när det är så varmt!
Jordgubbar, vindruvor, blåbär, vatten melon, banan och grädde! :-)

 Gul vattenmelon är jätte gott!
Jag lyckas hålla i min diet och åt bara en pannkaka, med en massa bär på! Och lite grädde! :-)


Mums!
Vi tog en sväng till havet även idag och det låg massor med folk och solade.
 Lilleman har inte släppt storebror ur synfältet på hela dagen!
 De är så söta!
Många badade också och jag kunde konstatera att hade jag bara fått ligga på trädäcket och sola en halvtimme hade jag med badat!
Det var underbart!
Tonåringarna badade och småbarnen blötte fötterna.
Det är inte riktigt anpassat till dom, tyvärr.
En svanfamilj paddlade lugnt runt de som simmade! :-)

Det var underbart varmt och vi toppade 31 grader mitt på dagen!
Härligt!

Efter middagen tog jag och mamma en promenad och det var så skönt!
19 grader och lite lätt blåst är ju perfekt!
En hel timme gick vi.
Så härligt! I morgon kväll ska jag släpa ut maken! Då blir det PW! :-)

Men, först ska vi inleda dagen med att åka och lukta på den nybakade kusinen.
Det är länge sen vi hade en bebis i familjen..
Och det mysigaste är att man kan gosa och sen lämna tillbaks den till mamman! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar