Sidor

lördag 13 juli 2013

Fasta hela dagen lång.

Så, då drog vi igång 3 dagars fasta i morse. Vi har letat rätt läge sen semestern började och nu var väl bäst, även om det inte är optimalt när vi fortfarande bygger och "jobbar" ute. Man ska helst ha lugn och ro, men det har vi gett upp! ;-)
Och, på tisdag, får vi huset fullt av folk och då vill man inte sitta här och suga på ett glas juice samtidig som man lagar mat till andra..
Det är jobbigt nog att laga mat till barnen!
Som vanligt, så är det lite knivigare att ge sig in i liknande projekt när man har barn. ;-)
Egentligen ska man "trappa ner" ett par dagar innan man börjar fasta, men det hann inte vi.
Jag startade lite light igår.
Efter den jättegoda lunchen som bestod av räkor och lax, var jag proppmätt och valde att rida på den vågen och inte äta något mer under dagen.
Jag bara drack och på kvällen åt jag lite yoghurt med den myssli som följde med i paketet vi köpte.

Gott var det väl inte, men inte äckligt heller...Det gick ner! ;-)


I morse plockade jag så fram schemat ur paketet och drack första te koppen.
Och frukostdrycken och nu har jag sugit i mig lunchdrickan.


Och juicerna är rätt goda, så det är inget problem, men det är ganska mycket vätska som ska ner...
Man blir "full" så att det kluckar när man går! :-)
Det är ganska intressant att se hur det går. När blir man hungrig så att man klättrar på väggarna?
Det finns ju reserver att ta av! :-D
När dessa tre dagar har gått, tänker jag fortsätta med periodisk fasta, den sk 5/2 fastan.
Man äter som vanligt fem dagar och fastar två, dock inte efter varandra och inte om man tränar.
500kcl ska man hålla sig under vid fastedagarna, så man äter kanske en lätt frukost eller lunch.

Det är lättare att planera in i övriga livet.
Det jag är ute efter är att få lite normaltillstånd när det gäller allt skräp jag äter.
Maten är inget problem, jag äter bra mat men lite för stora portioner. Min akilleshäl är socker. Godis, kakor och annat smask.
Jag är sällan hungrig men ofta sugen.
Det är hungerkänslan jag vill åt. Och bryta okynnesätandet! Kvällarna är hopplösa!
Så, nu prövar jag detta.

Idag är det trappbygge som gäller.
Sen, är det dags för lite barnkul!
I detta träd, ska en koja byggas! :-)

Jag har "skalat" bort allt under och runt och sen är det "bara" att börja spika koja! :-)
Vi har en hel del spillvirke som går att använda...och att tugga på när vi blir alltför hungriga! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar