Sidor

fredag 19 maj 2023

Kusiner i kubik!

Så kom värmen tillbaka. Ljuvligt!!
Och nu är det grönt när allt fick lite regn. Det har varit en rätt tuff pollen vecka, samtidigt som vi alla varit lite förkylda, vissa mer än andra. 
Men värmen är underbar.

Träningen med den här lilla donnan går framåt! 
Vi var iväg och träffade gruppen med hundar som brukar mötas med jämna mellanrum på ett väldigt kravlöst sätt och det gick jättebra. 
Första gången fick vi hålla oss på rätt långt avstånd länge, nu satt vi nära främmande hundar ganska direkt. 
Så pass nära att jag kunde prata med de andra hundägarna, det är framgång! 
Men hon är ju helt slut efteråt. :-)


Värmen väcker också trädgården till liv. Jag har ju ingen aning om vad som växer här då vi flyttade in efter sommaren. Men nu dyker det upp blommor lite här och där! 

Det dyker upp flox lite här och där och dom gillar jag ju skarpt! Har försökt sätta på landet utan större framgång faktiskt.  Men här är dom lite överallt. 

Även några små, blå dyker upp, som jag inte vet vad det är, annat än att dom är supersöta!

Jag äskar ju liljekonvalj och trodde att det var det som växer på baksidan, men det var det inte. 
Det kommer mer spännande blommor i alla rabatter, men där har inte allt slagit ut än. Det växer en marktäckare i hela trädgården som är vintergrön och blommar vackert blått. 
Den ska jag sätta lite överallt framöver. Det är så kul att det finns massor som jag bara kan flytta/ dela på. Det är roligare än att köpa nytt. 
Jag vet inte hur många rosor jag grävt upp och flyttat till en tillfällig plats nu. :-)

Dock har jag dåligt samvete över trädgården på landet.. Det syns att jag inte varit där i början av maj... den är redan lite vildvuxen och jag kommer att få klippa ner massor när vi väl börjar var där. 

Vi var ute för ett par dagar sen, men då hade det regnat så pass att vi inte vågade klippa gräset. Men det måste göras snarast. 
Men jag borde klippa ner flera rosor också. Jag kommer att behöva göra mig en bukett varje gång jag åker ut i sommar! :-)
Tanken är ju att vi ska fira midsommar där, men - nu har vi lite problem med vattnet. *suck* 
Det är alltid något som knasar! Det är kul att vara fastighetsägare! ;-)

Nåja, vi har varit på promenadäventyr igen. Vi hittar nya stigar hela tiden! 
Vi brukar ju knata runt vid den slalombacke vi har i närheten, men häromdagen hittade vi en annan backe, som är nästan lika hög men på ett helt annat ställe....
Det är så vackert! 
Här ska vi ha picknick i sommar! ;-) 

Vi har så svårt att komma ifrån att det är så härlig omgivningar och ställen att utforska.

Vi hade alla barn på brunch idag. 
Nu när alla har barn är det lite knrpigt att hitta rätt tid mellan olika sov och mattider. 
Så det blev brunch, sen frukost/ lunch typ. 

Jag var sugen på pannkakor, men även något salt, så det blev blandade mackor, köttbullar och rödbetssallad, proscutto och mozzarella, rökt skinka och mozzarella, lax och skagenröra. 


Nu är det ju mer humant pris på färska bär igen, så då är det ju guld att äta det till pannkakor! Mums! 
Hallonen var magiska!
Jag ska försöka sätta jordgubbar någonstans i trädgården, för det är ju för jäkla gott! 


Tårta till sonen som fyllde 30 förra helgen 30! -Det är ju lite galet, för det betyder ju att jag inte är i 30 års åldern längre.. :-)
När hände det liksom!


Jag har haft ett litet "återfall" igen nu där jag ätit mer socker än vad som är bra, så nu blir det  avsockringsdagar igen! Det går ganska fort när jag väl bestämmer mig, för jag äter ju inte de mängder som jag gör "vanligtvis". 
Men det har ändå blivit för mycket och det känns i kroppen. 
Jag blir svullen och magen gillar det inte. 
Så nu blir det noll igen och inget alls efter 18, det mår jag bäst av. Men det är ändå på kvällarna jag går och rycker i skåpen! :-D 

Lillkillen var så fin! :-) Han växer så att det knakar och nu är han ju bebi och inte nyfödd längre. 

Det är så kul att se dem, småtrollen!
Lilla sondottern var lite nyfiken på lillgrisen, men ville inte att mamma skulle gosa med honom.
Nästa sommar lär dom ju springa runt och leka, det är ju bara 1,5 år emellan dem.

Och det är ju också lite galet... att jag har många barnbarn! :-D 
Det slog mig när vi väntade in lillgrisen när de andra dök upp först - att vi väntade in kusinen! Dom är kusiner...plural! 
Wow!

Nu ska vi njuta av helgens sista dag. 
Det kommer ju snart en långhelg igen, då jag har tagit två dagar semester och är ledig nästan en hel vecka, vilket ska bli galet skönt. 
Sen är det skolavslutning för båda barnen och sen semester. Jag är så glad att vi tog tidig semester i år, för jäklar vad jag behöver det. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar