Sidor

måndag 23 december 2019

Nu är julen här!

Det lackar mot jul minsann. Dan före dopparedan!
Härligt!
Det enda som fattas är snö och minusgrader, hade vi haft det vore livet just nu en tia! :-)

Jag vaknade av mig själv strax efter 06 i morse (som värsta pirriga barnet! :-D ) men tvingade mig att ligga kvar till 8.
Jag har en helt galen träningsvärk, vilket är skönt.
Att vakna dagen efter man varit på fest och haft jättekul, utan att vara bakis och med träningsvärk, det blir ju inte bättre liksom!

Lördagen börjades  alltså ett träningspass. Bara för att det är jul, betyder det ju inte att man kan hoppa över träningen. Tiden finns ju om man bara bestämmer sig.
Jag ställde klockan på 7:30 men vaknade innan av mig själv. Jag har sovit långa nätter flera nätter så jag var faktiskt pigg.
Och det var tungt, men skönt att köra ett motlutspass. Har jag kort om tid, så är det ett sådant 20 minuterspass jag kör. Man är helt slut.
Sen körde jag ett rätt tungt yougapass med maken innan vi kröp i säng igår kväll. Jag har hittat ett pass som gör att man blir alldeles varm och jäklar vilken träningsvärk man får, mest i ryggen.

Jag gjorde även en sistaminutenturné för att fixa det där som man alltid glömmer att köpa.
I mitt fall Apelsiner och kryddnejlikor...

Och - som alltid tar jag en tur till min absoluta favoritbutik. Här hittar man alltid alla presenter.
Blommor, kläder, pynt och ljus. Underbar butik!

 Jag hittade även en pinjekotte när jag handlade! Jag har aldrig sett en sådan och fick läsa på hur man gör för att öppna den.
Tydligen ska den köras i 180 grader i ugnen och då öppna sig. Blir spännande att pyssla med på uppesittarkvällen.
 Barnen petade in nejlikor i apelsiner och direkt doftar det ju jul.

Det slog mig häromdagen att vi inte bakat peppisar i år! Så det måst ju bara göras, så jag satte barnen i jobb och sen drog maken och jag på fest.
Underbart att dom är så stora nu att man inte behöver ha barnvakt och de behöver inte följa med om dom inte vill.
Det är ju ofta inte kul att vara med där det är en massa vuxna som tjattrar.

Sen gräddade och dekorerade Minime och jag  långt in på kvällen. :-)
Själva bakandet och gräddandet är ju lite träligt, det roliga är ju dekorationerna. Fina blev dom och nu doftar det underbart i hela huset!

Och nu är det jul!
Idag ska skinkan fixas och vi har lite överraskningar till de små barnen.
När dom nu är så stora att det inte går att göra julpirr på vanligt vis, så får man göra annat vilket blir jättebra.
Det gäller att suga ut så mycket av julen man bara kan!

God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar