Sidor

söndag 6 januari 2019

VT 19

Sista lediga dagen.
Söndag.
Och i vanlig ordning, så sitter jag och funderar på vad jag har för lösen till jobbdatorn.
Varje gång jag varit ledig lite längre än ett par dagar, så tappar jag lösenordet!
Men, det borde ju bero på att jag faktiskt varit ledig. :-)

I morse ställde jag faktiskt klockan och gick upp klockan 8.
Jag kände att det skulle bli för mycket i morgon när klockan ringer 6 om jag sovit till 10 även idag.
Någon måtta får det liksom vara ändå.
Och det var ganska mysigt. Mörkt och hela gatan låg tyst.
Det var bara jag och min yogamatta.
Nu är det dags att återgå till min fina yogavana igen. Jag har mått så bra av att yoga två gånger om dagen, så det är bara dumt att inte fortsätta med det.
Till julklapp fick jag en ny matta som är helt underbar. Så nu finns det ingen ursäkt alls att inte köra en stund varje dag.
Idag läste jag även ut boken om AKB och jag vet inte riktigt vad jag tycker om den. Måste smälta den lite känner jag.
Känslan jag bär med mig dock är "lite gnällig".... Få se om jag känner något annat när jag smält boken.
Idag påbörjade jag en ny bok, som jag längtat efter! Jag misstänker att det är en annan känsla när jag läst ut den. :-)
Jag är otroligt nöjd med att jag på lovet hunnit läsa 3 böcker och påbörjar den fjärde! Så ska ett lov vara!
 I morgon börjar som sagt både maken och jag jobba. Lite märkligt efter att han varit hemma hela hösten och pluggat på heltid.
Nu börjar han jobba en eller två dagar i veckan igen, samtidigt som han fortfarande pluggar på heltid.
Men, han har nu fått in studietekniken känner han och har ett par lite lättare kurser under våren, så han hoppas att det ska fungera.
Som tur är kan han även jobba på distans, så kör det ihop sig så måste han inte vara PÅ kontoret.

Men, barnen är ju lediga till på onsdag och jag var tvungen att fylla kyl och frys åt dem idag.
Dom kan laga mat, absolut, men det enklaste är ju att bara hiva in en pizza i micron.
Så nu är lagret fullt igen..

 Det blev även lite annat i snabbmatsväg, för det kommer även att behövas mellis när skolan väl börjar.
Och jag har bestämt mig för att äta ute mindre denna vår. Hösten var hopplös med utemat nästan varje dag.
Nu ska det bli matlådor banne mig. Eller varma koppen. :-)

Och - varje år försöker jag ha en ny kaffe/te mugg på jobbet. I år är den glittrigare än vanligt! :-)
Det kan ju bara bli ett fantastiskt år med en sån mugg eller hur?

Jag har nu lagt telefonen på laddning, ställt väckarklockan på telefonen.
Ska plocka fram kläder och packa ryggsäcken.
Det känns som att jag är klar för jobb sen.
Och jag är jätteglad att barnen inte börjar i morgon. Det hade blivit owerload för min helt utvilade hjärna!
VT 2019 - nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar