Sidor

lördag 5 januari 2019

Snart dax för tidigare morgnar.

Lördag idag, men det kunde vara precis vilken dag som helst. Jag är såå dagvill att det är löjligt!
Kanske tur att jag börjar jobba på måndag och inte på onsdag, när barnen börjar. Då hade jag väl aldrig fått ordning på dagarna! :-)

Skumt nog, så är jag på väg i tankarna mot jobbet nu. Så är det alltid konstigt nog. Jag känner när det är en 3-4 dagar kvar att jag lätt skulle kunna vara ledig en vecka till. Lätt.
Men, sen när det börjar närma sig så börjar jag omedvetet tänka på jobb.. om jag fått svar på mailet jag skickade innan jag gick på ledighet, om personer har fixat och återkommit om andra saker osv.
Idag funderade jag på om jag skulle dra igång mailen söndag kväll, för att liksom se hur det ligger till, men sen tänkte jag "näe, absolut inte!"
Tidigare har vi alltid satt oss i möte det första vi gör på måndag morgon och då har det varit skönt att vara med i matchen redan 9, men nu ska vi testa att skjuta på det mötet till klockan 13 på måndagar i stället, vilket jag tror blir mycket bättre!
Då har man förmiddagen på sig att liksom börja veckan, kunna svara på vissa frågor och ha koll.
Dock, blir det ju lite konstigt för mig redan dag 1, då jag ska till tandläkaren för att fixa till min sönderbitna tand på lunchen.
Så jag börjar terminen med att komma för sent! :-)

Nåja, NU är jag ledig! :-)
Och jag är så nöjd med att hunnit med så mycket fix dessa sista dagar.
Det är inte ofta man kan vända magsjuka barn till något bra! :-)
Men, dom har ju piggnat på sig rejält men vi har hållit karantänen eftersom att vi inte riktigt vet var källan är.
Vi trodde ju pizzan, men andra i storfamiljen har också kroknat, så vi tror att det är från nyår på något vis.
Surt att inte kunna ha barnbarnet, men jag ville inte ens chansa på att sprida något till dem. Vare sig till lille F eller till sonen, som behöver vara på sina lektioner. :-)

Nåja, igår regnade det dessutom, så jag kikade lite i skåpen och hittade jäst. Och ett av mina löften (ok, mål) var ju att vara mer i köket.
Så, jag vevade ihop lite frallor. Jättegott!
Det är ju så dumt att inte veva ihop bröd i alla fall på helgen. Har man bara gäst hemma så kan man ju ta det mjöl man råkar ha hemma.
 Jag har också passat på att städa mina garderober, för att vara helt klar tills nya terminen börjar.
Min garderob är sprängfull! :-)
Nu rensade jag ut lite grejer som jag aldrig använder för att ta till landet. Där går det kläder som man inte behöver vara rädd om..
Jag gillar ju kläder och variation, så jag har väldigt få plagg som är dyra. Men då blir det ju rätt mycket kläder. :-)
Men nu är de hänga i ordning, så sommarkläderna är längst in. Och jag har som lite koll på jobbkläderna.
 Jag fick ju några nya stickade tröjor i julklapp och det blev lite lätt trångt nu, men färgkoordinerat och i ordning så att jag hittar det jag vill ha.

Trots att garderoben är full, så kunde jag inte hålla mig idag när jag var ute med minime som ville shoppa upp sina stålars, utan jag köpte ännu en tröja! :-)
Redan i höstas tittade jag på en liknande tröja, men V ringad som jag bara ville ha. Den var ännu lite gulare i tonen, men roströd.
Nu, på rean fanns ju inte tröjan då förstås, men jag hittade en snarlik. Det viktigaste var nämligen färgen, då jag har två olika kjolar med mönster/ blommor i den röda färgen.
MEN, nu är det absolut inköpstopp! Jäkla dyr jul vi haft... Så nu blir det stramt i januari. Matlådor och inköpsstopp! :-)

Idag vaknade vi till strålande sol! Kan bero på att vi vaknar 10 iofs! :-)
Det blir tufft att gå upp 6 snart.
 Minime och jag åkte som sagt iväg för att hon äntligen skulle få shoppa loss lite. Och det var nog inte så dumt att vänta, för nu köpte hon tre tröjor, lite smink och så bytte vi storlek på ett par byxor, sen var hon nöjd.
Jag uppdaterade städförrådet lite. När de blev sjuka upptäckte jag att det var så länge sedan vi varit sjuka att vi inte ens hade hinkar!
Eller engångshandskar...
Så nu har jag köpt nya hinkar i fina färger.

Och soppåsar, såpa och handskar! Nu är vi så rustade att vi troligen inte får magsjuka mer denna vinter! :-)

Det är så otroligt skönt att han hunnit städa och fixa ända in i de små hörnen denna ledighet, innan det är dags att jobba.
Nu behöver jag liksom "bara" hålla efter och städa det vanliga för att det ska kännas bra.
Jag vet ju att nu när våren kommer, då börjar vi vara på landet ännu mer och jag hinner inte storstäda här på helgerna.
Det måste fixas i veckorna.
Jag kommer dock att spara tid nu, när barnen tar sig till och från skolan själva.

Ett av mina nyårsmål är ju också det att sluta hänga här och i stället läsa! :-)
Det är verkligen så, jag kommer att vika ihop datorn och göra annat nu när jobbet drar igång. Det är mycket som ska vara klart innan jag kommer att tillåta mig att öppna datorn. Den privata mailen kan jag läsa på telefonen.

Den här högen böcker har jag här hemma och en tre gånger så stor på landet! Mängder av böcker som jag verkligen VILL läsa!
Så, det blir inga varjedaginlägg här framöver inte. :-)

Nu ska vi njuta av en skön söndag, ladda telefoner och jobbdatorer, lägga fram kläder och dra igång våren.
En vår som jag ser mycket fram emot! Så mycket roligt kommer att hända och ganska stora förändringar kommer att ske.
Det är så spännande!
Jag hoppas och tror att 2019 blir ett fantastiskt år! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar