Sidor

söndag 13 januari 2019

Där åkte sista julen ut!

Helgerna går alldeles för fort! Man hinner liksom inte slappa! :-)
Även om maken väckte mig 10:30 idag! *hmf*

Idag hade vi flera grejer om bara måste göras, så jag drog iväg på uppdrag att köpa flyttkartonger.
Men, man kan ju inte bara köpa sånt tråk, utan jag passade även på att åka till Plantagen.
När jag längtar efter våren som allra mest, då åker jag dit och drar i mig lite dofter av jord och blommor.
Det funkar! :-)
Alltså det är ju fantastiskt vackert när kaktusar väl blommar!

 Jag hittade också den buske som jag letat efter i åratal!
Min farmor hade denna som två stora buskar, som inte blommade, men ändå var vackra. Det fastnade både regn och dagg i den och det glittrade som diamanter.
Det är ett sånt klart barndomsminne.
 Idag hittade jag "blomman" till min stora glädje! Nu vet jag vad den heter och tydligen så är det sparris!!
VA!
Tydligen så blir sparras som inte skördas stora och liksom buskiga. Det hade jag ingen aning om! :-)

Jag har också uppdaterat djuren som ska vara i mitt lilla växthus på landet.
Nu bor ju här rådjur och tomtar, men dessa måste ju bytas ut nu när julen är över! :-)

Det ska bli Älgen, björnen, vargen och uven. Sen blir det ju påskpynt, men efter det, blir det hästarna och kaninen. :-)
 Maken bara skakar på huvudet och tycker att jag är lite halvknäpp, men det är ju så kul att pyssla! :-)

Flyttlådorna ja, vad ska vi med dem?
Jo, nu är det äntligen dags att ta tag i barnens rum. Vi har ju inte gjort något alls i dem sen vi flyttade in.
Och då var dom ju...barn. Nu är dom ungdomar snart och behöver lite andra sorters rum.
Plus att Minime ju ritat på sin vägg!
Och det blir ju slitet plus att möblerna inte längre funkar för "snart tonåringar".
Nu har vi packat ihop båda rummen så att det bara är säng, garderober och skrivbord kvar.
Nästa helg har kära svärsonen fått i uppdrag att måla båda rummen och sätta en fondtapet hos Minime.
 Lilleman har redan fått nytt skrivbord och ska få en bokhylla och lite nya hyllor på väggarna.
Sen ska hans säng ut till landet och den säng han har där hit. Den är lite bredare och mer "partnervänlig" :-)
Förr eller senare så kommer han ju att ha med sig en date hem. Kille eller tjej! ;-)
Minime ska få nytt skrivbord också och hyllor. Men hon vill ha en liten fåtölj och ett litet bord i stället för hylla.
Sen ska rummen funka ända tills dom flyttar hemifrån hoppas jag.
Jag har längtat efter att göra om deras rum länge, men man kan ju inte hålla på och fixa i båda husen samtidigt. Det orkar man ju inte.
Vårt hjärta är ju på landet, hela tiden, men vi måste ju inse att det är här vi bor vardagsvis.
Det har blivit så otroligt tydligt nu med nya skolan, när det är så himla smidigt. Och det är så skönt att veta att dom ska gå där nu tills de gått ut nian.
Så flytta kan vi absolut inte göra nu.
Lilleman påminner mig dock titt som tätt att det bara är EN termin kvar nu, sen går han i sjuan!
Galet!
Så om 3,5 år, går han ut nian! Det är ju ingenting! Jag har jobbat där jag jobbar nu i 4,5 år och det har ju bara sagt svisch....
Då, har ju Minime bara två år kvar innan hon går ut. Så om 5,5 år har vi inte ens barn kvar i högstadiet liksom.
Sjukt.
Åren rullar ju på så jäkla snabbt så vips är vi där.

Nåja, idag är det ju tjugondedagknut. Jag har ju hivat ut julen för flera veckor sedan, men julgruppen stod kvar.
Jättefin var den! :-)
 Men nu bröt jag sönder den och planerade blommorna för sig.
Så söt kalla!
 Den lilla enen ska jag ta med ut till landet sen och plantera ut.

Skönt att få det gjort.
Nu är vi liksom klara för jobb vecka igen.
Det rullar på....

Veckan ska rivas av och sen blir det en hel på landet som sagt. Längtar!
Jag går in i veckan med en riktigt skön känsla.
Det känns som att året börjat bra och lagt ribban för känslan jag vill ha.
Gott.
Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa mer Obama! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar