Sidor

måndag 22 januari 2018

Skavsår som ett brev på posten.

Måndag.
Måndagar kan vara tunga, en jag gillar måndagar. Det är en dag där vi alltid har möte för att reflektera över veckan som gått och planera nästa.
Det är skönt.
Så, måndagar brukar vara lugna, liksom. Jag har en rätt lugn vecka faktiskt vilket är skönt.
Nu är det en massa "handjagande" och hantverk ett tag.

I morse hade jag klockan på ringning, igen, och ställde mig på bandet redan 05:50 och körde drygt en halvtimme och sen en stund mage på det.
Så, najs!
I morgon ska jag inte knata, utan spara mina knän lite. Däremot blir det lite styrka och bål.
Det känns så bra!
Och jag blir så irriterad på att jag haft mitt "avhopp". Redan idag, mindre än en vecka sen jag klev på banan igen, känns det i hela mig.
Jag har en skön träningsvärk, ända in i små muskler. (När jag gick hem idag och tog en brant trappa, mådde jag nästan illa, sån träningsvärk har jag, äntligen! :-))
Och det känns som att man väckts från en lång dvala. Idag kände jag plötsligt hur glädje liksom bubblade inom mig!
Det är ju galet att jag inte pallar att hålla i hela året! Men nu är det fasen slut på det här avhoppandet.
Jag VET ju att jag kommer igång på våren och sen kör till semestern...Sen ballar det ur.
I höstas höll jag i rätt bra under sommaren och även en bit in på hösten, men sen, sket det sig.
Lagom till när vi har hela kalasracet.
Och DET måste göras något åt nu. Nu ska jag bli av med sockersuget och allt socker ätande!
Om jag lyckas och inte ätit socker ända in till hösten, då borde jag fasen kunna låta bli då också.
Och även träna även om det är november!
Fasen.
Jag har hittat ett underbart konto på Insagram, med massa mat och gott, som är sockerfritt, glutenfritt och lchf. Mums.
Nu är jag så sugen på att rena upp skåpen och äta rent och gott!
Allt annat är ju bara äckligt. Egentligt.

Usch!.
Som ett brev på posten, får jag alltid skavsår tills jag vant fötterna!
Så, nu har jag lagt upp ett lager.
Dock gäller det att ta en sak i taget nu.
Socker bort.
Träning i lagom mängd.
Bättre mat.
Mindre mängd.

Och sen har vi en utmaning. Landet. Allt dåligt ska bort även där och jag måste få in bra mat och mindre mat.
Och få till träning.
Plättlätt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar