Sidor

måndag 1 januari 2018

2018 Välkommen!

Välkommen 2018.
Ljuset återvänder så sakta. Med lite tur får vi en del snö. Det är en spännande vår!
Jag sitter nu och tittar på nyårskonserten från Wien. Den finns på min bucketlist. Jag ska vara på plats för att se den någon gång.

Vi firade nyår tillsammans med Svärmor, svåger, svägerska, min stora son med sambo och alla barn.


Åt gott, drack gott, spelade spel och sköt lite raketer.

Det är så kul nu när barnen är större och man faktiskt kan ha en ren spelkväll. Det är så kul med riktiga brädspel och vi har spelat mer senaste halvåret än på de 9 åren innan! :-)

Jag gillar ju barn, men oj så najs det är att inte längre har pyttesmå.

En alldeles lagom nyårskväll. Helst hade jag ju velat ha med stora dottern också, men dom blev kvar ute på landet.
(Vi valde att inte vara där för att vi vill skjuta lite raketer och många åker dit med sina hundar för att just undvika raketer.)
Vi, som ju helt vänt på dygnet hade ju inga problem med att hålla oss vakna och vi spelade en omgång efter 12 slaget också.
Men sen kroknade Minime och ville åka hem och vi landade i sängen vid 02:30 ca.
Och sov ju som små grisar och vaknade lagom till lunch! :-)

Har jag några nyårslöften då? Tja.

Jag ska facebooka mindre. För att det suger energi. Jag gillar fejjan egentligen, för jag kan följa vänner och bekanta på ett lätt sätt. Jag har daglig kontakt med barnen via chatten, vilket är smidigt.
Men, jag blir trött av allt skit.
Jag får skylla mig själv kanske, förstås, som följer vissa konton och är politiskt engagerad.
Men året som gick, kulminerade i dåliga beslut, naiva människor, ansvarslöshet, dödsskjutningar, orättvisor, bilbomber, våldtäkter och allmänt kvinnovåld.
Det suger energi ur mig, när jag inte kan göra något åt det.
Så 2018 ska jag vila ifrån det.

I stället ska jag Instagramma mer! :-) För där är det nästan bara bomull. Att se alla trädgårdar som växer fram, tips och inspiration. Mat, bak och pyssel.

Jag ska läsa mer böcker. Nu garvar säkert vissa, för jag läser mycket redan, men ändå för lite. Jag har mängder med böcker som ligger på hög och jag har många kvar av Akademibokhandelns böcker som jag inte ännu läst.
Jag har redan börjat på en bok jag köpte till maken! :-D
Den går knappt att lägga ifrån sig. Jag ska läsa mer om riktiga människor känner jag....

Jag ska rensa. Förråd, hyllor, skåp och garderober.
Min garderob ska rensas ordentligt. Kläder jag inte kan ha ska bort. Det är ju ett självbedrägeri av rang, att jag tror att jag ska komma i vissa kläder.
Det gör jag inte!
Bara att inse. Jag äter bra i perioder, jag äter skärp i perioder. Jag tränar i perioder och tränar inte alls där emellan.
Bara att inse. Kläderna ska städas så att jag kan ha allt och det blir mer ordning.
Och radhuset ska rensas och städas.
Nu är det ju ofta "fint" på ytan, men man ska inte öppna skåp eller lådor. Och JAG vet ju hur det ser ut där bakom. Det ska fixas.
Landet, får vara lite rörig tills vi är klara med gästhusen. Sen blir det röjning maximum även där. Hinner vi i år så gör vi.
Hinner vi inte, så gör vi inte.
Men generellt mår jag så mycket bättre, med ordning och reda omkring mig.

Jag ska dricka mindre äckligt kaffe!
Vilket betyder att jag måste börja använda min lilla kaffemaskin på jobbet. Och köpa mig en mjölkvisp dit! :-)
Jag fick en i julklapp hit hem och det är ju något helt annat att vispa upp lite varm mjölk! Mumma!

 Så man kan välj säga att jag lovar att lägga mindre tid på skräp (nåja, skräp ska slängas..) och sånt som inte betyder något, egentligen, och lägga tid på annat.
I vanlig ordning, prioritet.


Nu åker julen ut i detta hus, vilket tar ett par dagar, för jag ids inte stressa undan det. Det är ju arbetsdag i morgon - vilket jag faktiskt ser fram emot!
Välkommen 2018!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar