Sidor

söndag 10 december 2017

Men var är snön?

Så har vi nått slutet av den här jäkla veckan.
Den har varit lång och märklig. Det har hänt massor.. både riktigt roliga saker och grejer som gett mig total härdsmälta i huvudet.
Fan vad arg jag har varit!
Och besviken. Frustrerad. Jag har lärt mig en fet läxa kan man säga. Man ska inte lita på att folk håller det dom lovar.
Och jäklar så glad jag har varit!

Vi har fått skojiga besked. En grej som gör mitt liv lättare och en grej som gör det roligare.
Men det måste till lite beslut och så innan jag kan skriva om det.
Men det blir bra.
Och det har liksom gjort att veckans skit kommit i skymundan!

Dock är det länge sen vi varit sjuka i flera veckor! Om man räknar från när Minime blev dålig förra veckan så har vi varit sjuka till och ifrån i två veckor. Det är en form av rekord.
Jag har varvat vobb med kontoret och maken har legat hemma flera dagar.
Men det har funkat och jag är glad över att vi inte kroknat helt eller i vinterkräksjukan. De brukar ju slå ut alla inom loppet av ett par timmar.
Då är jag ju hellre småkrasslig ett par dagar.

I fredags gick jag upp innan tuppen och var på jobbet strax efter 7. Sen körde vi ett morgonevent, sprang till tåget och åkte till stan för att mötas upp och ha planeringsdag, som följdes av AW.
Det har blivit två 12 timmars dagar denna vecka.
Men jag ska inte gnälla. Jag träffade på en förtroende vald i ett sammanhang och hon har knappt varit hemma på hela veckan.

Planeringsdagen var jättebra. Vi fick mycket på plats.
Sen hade vi ett par timmar där vi pratade om våra färger i gruppen och hade en liten workshop.

Lagom till middagsdags, dök det upp fd kollegor som jobbat för rätt många år sedan. Några hade slutat när jag började och några hann jag jobba med.
Det var jättekul!
Vi körde lite musikuizz och garvade så att vi grät. Vi är helt enkelt den sektion som har trevligaste människorna!
Lite synd att vi inte jobbar ihop fortfarande! Vilket drag det skulle vara! :-)

Jag passade på att åka hem när två fd kollegor åkte, för att inte behöva åka tåg själv. Det var inte så sent, men det är ändå roligare att åka flera.
När jag satt på tåget fick jag ett sms om en privat fest som pågick och som jag var välkommen till, så jag smet in där en stund.
Lite busigt och som katt bland hermelinerna. :-)
Och jag hann tänka, tänk om vissa personer visste... *hehe*

Nåja.
Igår hade vi ju planerat att fira maken, men det blåste vi av. Han var inte tillräckligt frisk.
Jag vaknade också med ont i halsen, så det var rätt skönt att inte behöva ställa mig i köket.

Men, jag tog Lilleman med mig och åkte för att fixa sista klapparna, till far i huset.Vilket vi också gjorde. Yeye!
Vi käkade lunch innan vi vände hemåt.
Det var riktigt mysigt att ha honom för mig själv en stund. Det blir ju annars ofta minime och jag som åker iväg.

Jag köpte två jättefina hjärtan på Ö& B som blev fina vid trappan.
Och så köpte jag gravljus, för att lyktan ska lysa mer än ett par timmar. :-)
Jag tillbringade stor del av dagen med att slå in paket, för att få lite ordning.
Och nu har jag ordning.. och koll!
I stort sett är jag klar. Jag väntar på två paket som jag handlat på nätet och jag ska beställa lite paket från rädda barnen.
Men sen är jag klar! :-)

Jag har handlat säkert 60 % på nätet vilket underlättar enormt!
Det är så skönt att ha grunden klar, så att man bara kan nöjesshoppa sen, för att få lite julkänsla!
Jag väntar också på två leveranser som jag handlat på nätet.
Maken gjorde samma igår. Det är ju toppen att bara klicka hem och sen hämta ut.
SÅ kul är det inte att trängas i butiker.

Igår hade vi dock tur. Vi var på plats strax efter 10 och hann allt vi skulle till 14 ca. Då mötte vi långa köer av bilar och det blev lite lätt hysteriskt.
Skönt att slippa.
Det känns som att veckorna nu kan blir rätt lugna, med tanke på klappläget och att vi har varit sjuka!
Man kan hoppas att vi är klara med det nu...

Julen HAR ju börjat - Ernst har ju dragit igång julprogrammen! Najs! Det är lika viktigt som chokladkalendrar!
Annars känns det inte så juligt. Känslan är ju...noll.
Vi saknar snö! Som det skulle hjälpa..

I morse sken solen så vackert!
Och en sväng var det både sol, snö och en regnbåge samtidigt! Fantastiskt.

Idag var Minime och jag iväg och fyllde kylen lite. Jag har ju handlat mat över nätet också senaste månaden när tiden har varit knapp.
Men det är ju mysigt att handla själv också... Lite julkänsla fanns det. :-)
Och humor!
 Vi hittade en ny filur till julstaden. Så söt!

 Innan middagen gick vi en sväng i kvarteret för att titta på ett hus vi åker förbi vissa morgnar.
Man har gått all in med julpyntet kan man säga. :-)

 Det är renar, tomtar, granar och allmänt pynt.
Måste ju ta flera veckor att hänga upp och ta ner!
Vi åt en lite godare middag, maken fyller ju ändå år!
Han är sämre igen och får bevisligen stå ut med dunderförkylningen ett bra tag till. Tråkigt, men ganska vanligt för honom.
Han är ofta sjuk länge när han väl blir, sånt som jag river av på ett par dagar. :-)
Jag hoppas att han är på benen nästa helg, då ska vi på julshow!
Då kanske man får lite julkänsla?

Minimi tjatar om att vi ska ta in granen, men det väntar vi lite med. Till måndag eller tisdag nästa vecka.

Nu kommer en jobbperiod som inte är lika hysterisk. En hel del att göra, men inte så stressigt.
På fredagen ska vi till Tyrol och äta julbord, vilket blir mysigt.

Snart är det dags att summera året som gått. Det har hänt en del, men kommer att ligga i lä med nästa år har jag en känsla av... Eller kanske inte.
Vi har tagit en del stora beslut under året som gått, när jag tänker efter.
Men,  nu ska jag först ta itu med måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar