Sidor

onsdag 6 december 2017

Baciller och mer baciller..

Dagarna tickar på och bacillerna likaså.
Det är skruttigt här lite varannan dag!

När jag kom hem igår var barnen ju ganska pigga, för att sen krokna igen.
Minime var dock tillbaks i vanlig form.
Hon var riktigt hängig på morgonen och jag vågade ju inte chansa. Det är svårt när det är tidig morgon, mörkt och dom är trötta. plus att det går nåt skit...

Jag kände mig frusen och ruggig, så jag satte på mig myskläder och tofflor innan jag fortsatte att jobba.
Dock gjorde jag bara det nödvändigaste, sen loggade jag ut mig.
Minime var fortfarande pigg. Skönt!
Lilleman sov och vi hade plötsligt en del timmar över!
Så, vad gör man då?
Jo, man plockar fram godis...


Och en massa delar till pepparkakshus!

Jag hittade en kyrka på Dollar Store som bara inte gick att motstå!
För en gångs skull, funkade det jättebra att smälta socker och få ihop sidorna, utan att bränna fingrarna.
Vi gjorde även två vanliga hus.
Sen kunde inte Minime hålla sig utan hämtade lådan med julstaden, som vi alltid bygger upp.
Det är så kul att det blivit en tradition och att hon ser fram emot det!
Maken skrattade åt oss när han kom ner i köket (han sov också bort dagen) och vi hade på julmusik och dekorerade hus för glatta livet.

 Det blev jättefint om jag får säga det själv! :-)

 Vi plockade även fram lite fler tomtar, som vi ställde ut lite här och var i huset.

Jag ska köpa ett par julstjärnor och ett par hyacinter, sen är jag klar med pyntet.

Idag hade jag tänkt ta en sväng och köpa just julstjärnor, men Lilleman mådde inte alls bra, så han ville att jag stannade hemma.
Det är så skumt. Han var ju tokhängig i söndagsnatt och måndagen. Kräktes en gång vardera dagen.
Igår sov han mycket och framåt kvällen var han riktigt pigg. (Plus att han åt lunchen jag kom hem med utan problem.)
Igår kväll var jag helt säker på att dagen idag skulle bli en "feberfri" dag och sen skola i morgon.
Men, när jag kom hem efter att ha lämnat Minime i skolan, hittade jag honom i sängen pipande.
Då hade han ont i magen igen och mådde kymigt.
Efter ett par timmar, kräktes han igen. Sen mådde han bra.
Jag misstänker att han har en så kallad klassisk magsjuka helt enkelt?
Det är så nytt att vi har magåkommor som inte är vinterkräksjukan, som totalt slår ut oss alla i ett par dygn.
Suck och stön.
Nu håller vi alla tummar att han är på benen på fredag. I alla fall så att han klarar sig på dagen.
Jag får hoppa av kvällsplanerna helt enkelt.
Och jag vill verkligen fira maken på lördag.
Det visar sig.

Maken hade klarat sig på sitt möte, som är starten på något nytt och härligt!
Sen, fick jag ett samtal, som än är hemligt, av lite olika orsaker, men även det är härligt.
2018 kommer att bli ett helt fantastiskt år!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar