Sidor

torsdag 21 december 2017

Loggat ut, för att vila och njuta.

Nu är det Jul!
Eller i alla fall Lov! :-)  För mig!
Barnen hade avslutningsdag idag, så det  kunde inte kallas skoldag.
Det gjorde iofs att jag var uppe med tuppen som en vanlig morgon, men jag dumpade dem i skolan och susade sen iväg för att storhandla.
Så najs, att kliva in tillsammans med ett gäng pensionärer! :-)

När jag var halvvägs genom butiken, då vällde de in folk och blev rätt trångt innan jag var klar.
Men, så skönt det är att vara ledig innan jul! Så kommer det att bli framöver.
Man hinner ju gå ner i varv innan jul, samtidigt som man kan göra det där lilla sista..
Jag har hunnit massor idag! Förutom handlat, varit en sväng till centrum med Minime som ville göra sista shoppandet, städat tvättstugan och hallen och slagit in en massa klappar.
Och burit upp dem under granen.
Nu tror ju inte barnen på tomten längre, alls. Vilket gör att det här julpirret, som man får genom att ställa ut gröt osv, inte funkar.
Dom är ju med och köper klappar nu, slår in osv.
Så, för att få liite pirr, bar jag upp alla klappar, för att dom åtminstone ska hinna njuta av dem och kanske klämma och känna lite.

I morgon kommer jag nog att känna att jag har semester på riktigt. Det har jag inte känt idag. :-)

Jobbveckan har varit ganska lugn, men med lite faranda hit och dit.
I måndags åt jag vegetariskt julbord. Riktigt gott! Faktiskt.
Lite jobbelijobb, lite irritation. Sådär som det ska vara. Det var skönt att jag sista dagen hann sätta mig och skriva ner allt som jag ska göra första jobbveckan sen. När vi är typ 3 personer på plats.
(Vi har stora planer för vecka 1 vi som jobbar. Vi ska sitta i samma rum och spela julmusik! )

Vi var även inkallad på ett möte, i ett rum som är så jäkla kallt, att man delar ut filtar!
Galet....
Nåja. NU är jag ledig.
Och jag har loggat ut mig rätt rejält nu.


Innan jag drog igång mitt out of office igår, la jag upp en god jul bild på två av de instagramkonton jag sköter plus min egen. 
Jag la även upp på de två Linkedinkontona jag sköter och en facebooksida plus min egen idag.
God Jul alla, nu loggar jag ut, vilket jag också gjorde!
Och jag ska faktiskt låta dem vara nu över jul.
Få se hur länge jag låter det vara. Instagram kommer att vara svårast. Jag älskar ju bilder, både att lägga upp och att titta på andras stämningsfulla bilder.
Så den privata låter jag kanske vara till julannandagen. Kanske längre tom.

Jag känner att jag behöver vila huvudet och göra annat. Eftersom att jag sköter så många konton och även behöver ha olika kontent på dem, så går det åt en del tänkande.
Plus att det snurrar så mycket skit nu som jag blir så trött av.
Jag har varit så arg och frustrerad senaste veckan över skit som händer i samhället att jag behöver vila ifrån att se allt.
Så nu loggar jag ut.
Förutom här, som synligt. :-) Men här är det ju mer egna tankar, än att följa ett flöde.
Men jag har lovat mig själv att läsa färre bloggar över jul också. Läsa tidningar i stället och böcker.
Både de jag har och de jag hoppas få i julklapp.

Det blir bra.
Så avstressad och lugn som jag är denna jul mins jag inte när jag varit sist.
Det mesta är klart.
Jag bara njuter!
 Några klappar ska slås in, men det som är kvar sköter maken och Minime.
Hon är en julpyntare av rang, så nästa år lär hon sköta det mesta! :-)

 Maken kom hem idag med en enorm julgrupp som är såå fin! Och som har både blommor och en liten tall, som går att sätta på landet sen, när julen är över.

I morgon ska jag städa sovrumsvåningen och bädda rent, städa av toaletter och bara njuta av det.
Sen ska vi träffas hela familjen och gå på bio!
Hur lyxigt är inte det, så här dagarna innan jul, att kunna gå på bio och bara njuta av att vara tillsammans.

Det är helt fantastiskt.
Det är ju det jag vill göra helst av allt. Ha alla mina kära omkring mig och bara njuta av dem och samvaron.
Min dröm, är ju när vi har allt klart på landet och bor där.
Och alla fyra barn kommer hem till oss på julafton, med sina respektive och barnbarn.
Vi går långa promenader och blir kalla om näsan. Det snöar (förstås, det gör det på drömjular) vi åker pulka och tänder marschaller.
Sen äter vi tills magen står i alla fyra hörn och går ut och tittar på stjärnorna när det blir för varmt i stugan.
Vi kommer ju att vara 10 personer, minst. Tänk om alla barn får två barn var, då blir vi 18 personer!
Min egen klan! :-)

Nu, ska jag lägga mig i sängen och läsa min otroligt spännande bok och vänta in stora dottern, som landade på Arlanda för en stund sen, åkte hem för att byta kläder och packa om, för att sen komma hit och vara här hela helgen.
Det är lycka det! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar