Sidor

lördag 23 december 2017

Julmys och lugn.

Här har vi verkligen landat i hela julkänslan.
Hyacainter, glögg, julmusik och skinka! :-)
All in! Men utan stress.
Det är verkligen galet hur lugn jag är i år. Så i takt och i fas. Lite märkligt. Men skönt.
Mycket hänger det ju på större barn.
Och att jag bestämt mig för att njuta. Av hela grejen. Och så blev det! :-)

Även idag sov vi ganska länge.
Efter frukost drog stora dottern och jag på oss och gick en lång promenad.
De mindre barnen svarade båda "nej fy" när jag frågade om dom skulle med. Så vi lämnade dem hemma. :-)
Maken åkte iväg på lite ärenden. Han gillar ju det här "sistaminuten" han. :-)

Vi gick 6 km i maklig takt. Så najs.
Och skönt att hinna prata i kapp. Det händer ganska mycket i hennes liv som är mysigt att prata om.
Det är även skönt att bli inbjuden i hennes liv, det ska man inte ta förgivet som förälder.
Vi stannade till vid ett litet torp som gjorts om till café.
 Huset är pyttelitet och helt galet mysigt inrett..

 Nu i full julmundering, vilket gjorde att det kändes som att stiga rakt in i tomtens hus.

 En liten gullig öppen spis, som gick på el! :-)
 Vi drack varm choklad som var jättegod.
Dit smyger vi nog fler gånger.
 Väl hemma drog jag igång med köttbulle racet. Prövade ett nytt recept i år som blev klart godkänt från alla i familjen.
Tom Minime som älskar köttbullar men som är otroligt kräsen med vilka köttbullar hon äter.
 Skinkan blev som alltid god. :-)

Nu har jag sjunkit ner i soffan och ska läsa lite, titta på lite uppesittarkvällsprogram och bara njuta.
Barnen är lite lätt hispiga.
Som det ska vara. :-) Jag misstänker att dom går och lägger sig tidigt, för att det ska bli julafton fort!
Det är så härligt att se dem pirriga och förväntansfulla.

Morgondagen blir också skön. En lång frukost, lite fix med hår och smink. Mina söner kommer att vara grymt stiliga, för dom har pratat ihop sig och ska ha kavaj och röda slipsar.
Åh....
Lite synd att stora dotterns kille inte är med, hur snyggt hade inte det varit, med fyra stiliga killar! :-)
Sen, samlas vi alla och har julklappsutdelning, innan vi åker till svågern för att fira med stora familjen.
Härligt.
Det nya i år är att vi inte kommer att knata runt i pyjamas hela juldagen, vilket vi brukar göra, utan vi åker till landet framåt kvällen.
På annandagen har vi bjudit in grannar på lite glögg och skinka. Det blir trevligt.
Sen ska vi bara vara till dagen innan nyår, när vi åker hemåt igen för att fira nyår i stan.

Det är snart dags att summera 2017.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar