Sidor

fredag 22 december 2017

Dan före och Jumanji.

Dan, före dan före dopparedan.
Idag.
Och vi sov länge i morse. Så skönt! Jag hotade barnen med att den som väckte mig innan 9 skulle få sova på balkongen i natt...
Stora dottern tassade ner bra mycket tidigare, men hon väckte inte mig! :-)
Vaknade gjorde jag av makens telefon 9:15 och det var ju helt ok.

Jag njöt för fulla muggar av min morgonkaffe i ett tyst hus. Dottern smet iväg till stan, tidigt, för att slippa trängas.
Maken åkte iväg för att möta sin bror och göra deras årliga shoppingrunda. Utan den, blir det inte jul.
Dom ska absolut trängas och känna stämningen..Det får gärna vara stressigt och varmt med.
Det där som jag bara inte pallar med.

Jag har njutit av att ha städat hela huset, från golv till tak och in i minsta vrå. Fy fasen vad dammigt det blir överallt!
Främst högst upp, där alla kläder finns.
Men nu är det rent! Och jag vattnar en hyacint som en galning för att få den att slå ut. Den doften är jul och ska man få någon julkänsla så..

Stora dottern dök upp på senkvinsten redan igår. Hon var lite lätt upprörd när hon kom tillbaks till landet efter att ha hälsat på en kompis som studerar utomlands.
Och jag blir så förbenad över föräldrar som inte lever upp till namnet alls.
Skiter i sina barn helt och fullt.
Dom är ju vuxna nu, ja. Men ändå. Man kan inte bara överge sina barn!
Den här kompisen har jag känt för i många år, då det alltid brustit. Främst vid högtider, där det blir extra känsligt.
En jul gick jag totalt i taket och sa att kompisen måste komma hit till oss. Ingen får sitta ensam på julafton! (Då var dom 17....)
Men sen vaknade ett äldre syskon och det blev inte av.
Att både vara och känna sig helt ensam på jorden är inte bra för någon. Det sätter oerhörda spår i en människa.
Usch. 
Nåja. Det är rätt skönt att ha lite "off" från sociala medier. Jag har varit inne lite på fejjan, för att jag fått chattmeddelanden, men jag har inte skrollat en enda gång. Jag ser ju att appen lyser röd och det händer massor, men det är riktigt skönt att bara låta den vara.
Jag har inte varit på insta heller. Däremot så fotar jag till ett kollage jag tänker lägga upp sen, när jag loggar in igen.
Jag har sett att det dykt upp grejer på linkan, men jag har inte öppnat appen.
"folk" generellt tycker ju att jag hänger mycket på sociala medier, vilket jag gör, för att jag tycker att det är kul och för att det är mitt jobb.
Men - jag har inget problem att stänga av det. Vilket man ju lätt kan tro.
Det är skönt att faktiskt gå på semester på riktigt.
Jag har blivit dränerad av en del på sista tiden. Jag behöver kliva åt sidan och tänka lite.
Göra annat.

Och det har vi ju gjort! .-)
Vi samlade ihop oss alla, tja, nästan alla och åkte på bio.
Stora dotterns kille kunde inte hänga på, en han tittade förbi och fikade en stund idag.

Vi andra möttes och käkade lite middag och sen gick vi på Bio.

 Vi såg Jumaji och den var jättebra!
Lite tur hade vi som kom på det rätt sent och bokade biljetter igår kväll. Salongen var full till sista stolen.

Nu är vi både mätta och nöjda.

Maken, hittade lite nytt till vår stad! :-) Lite kul är det att "alla" samlar nu för att fylla på.
 Han köpte även en lysande tomte, så nu har vi två.
Jag är löjligt avkopplad!
I morgon ska vi ta en lång och skön promenad, fixa köttbullar och skinka. Slå in de sista paketen och njuta av uppesittarkväll och julfilmer.
Bara njuta av familjen och att vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar