Sidor

måndag 25 september 2017

Tillbaks till stan och min egen klan!

Igår var det tungt att åka tillbaks till stan.
Det var ingen som ville åka.

Oftast brukar vi åka vid 15 tiden, för att vara tillbaks lagom för att hinna plocka lite innan middagen.
Men igår, var vi flera stycken som stod ute och pratade när klockan var 16:30....
Vi blev liksom aldrig klara att åka.. :-)

I lördags var det mulet men varmt och rätt skönt att vara ute. Men på söndagen tittade solen fram och jag kunde tom klippa gräs.
Så härligt!
Jag tog min kaffekopp och smet! Till pergolan, där jag faktiskt inte suttit på hela sommaren.
Men nu satt jag en lång stund, tills först en granne och sen Minime hittade mig.
Sen gick dom två iväg på lite äventyr och jag satt kvar....

Solen låg på och det var riktigt skönt!
Nu växer det på bra här och jag misstänker att det blir ett rätt grönt tak nästa sommar. :-)

Det har regnat rätt galna mängder där ute senaste veckorna, vilket har fått det mesta att växa på ännu lite till.
Rosorna har gett nya skott som dragit iväg flera meter.
Bland annat den här, som nu är långt upp över staketet och klematisen. Förra hösten var det knappt en halv meter. Nu är den drygt två meter hög!


Vi har röjt i huset som ska rivas och flyttat på saker till ett annat förråd och till kattvindar.
När vi flyttade från stora huset, packade vi saker och ställde på hög.
Nu gick maken igenom lådorna och packade om den för att få plats. Och han hittade en hel del kul, som gamla fotografier tex.
Och mina teckningar från när jag var tonåring! :-)
Jag blir ju bra sugen på att måla mer....

Det var fantastiskt skönt att vara ute och kratta och fixa lite.
Vi åt lunch ute, på trappan. Och bara njöt!
Till och med Lilleman satt med och han njuter så där högljutt som en katt där ute! :-) Det är hans element verkligen.
Att sitta ute och äta och lyssna på fåglarna och lövens sus. Jag menar, är man inte tacksam över livet då, ja då vet inte jag när man ska vara.

Nåja, tillbaks till stan åkte vi.
Jag hade lite söndagsångest, vilket jag inte brukar ha.
Men, jag hade två surdegar. Och visste att dagen var fullproppad.. Vi har ju alltid möte halva måndagen och jag hade massor jag borde ha gjort i stället. :-)
Nu hann jag beta av lite innan så surdegarna hade löst sig innan dagen var slut. Skönt.
Det blir ju sådär ibland att jag grämer mig över saker, det tar som stop.
Oftast för att andra inte gör det dom ska.
Och jag blir irriterad på att behöva ligga på och tjata. Jag borde ha lärt mig hittills att bara göra det i stället för att tro att folk vet vad dom gör! :-)
Nåja, det löste sig.

Sen satt jag och en kollega med en riktig skituppgift! När man har en uppgift som man lägger en massa tid på, som man inte riktigt förstår syftet med och vet att det mesta ändå bara är....kosmetiskt..
Då blir man lite matt.
Men det ingår liksom. Men har man jobbat länge i privata näringslivet, kan man blir lite gråhårig emellanåt.
Jag har vant mig och bara gör det. Men min nya kollega, han var lite lätt upprörd mellan varven. :-)
Det ska bli så kul att se honom om två år, vad han tycker då.

Nåja, vi har deadline i morgon och med lite tur hinner jag lägga min hand på det i morgon och sen skickar vi in det och drar en lättnande suck.

Resten av veckan är full av externa möten och grejer. Tre stora saker som jag är ansvarig för.
Man blir svettig med mindre. För att det är så många andra inblandade och jag kan aldrig helt veta om alla kommer, om alla säger det som ska, om alla gör det dom ska...
Så jag får helt enkelt hålla tummarna och ta en hel del på uppstuds.
Men det är också skönt nu när jag varit med flera vändor. Jag stressar inte upp mig över det.
För ett par år sedan tog det enormt med energi att genomföra det. Plus förberedelsen.
Ett projekt har vi snott ihop rätt fort och lätt nu och jag tar det på volley väl där. För man vet aldrig riktigt hur det blir ändå..
Publiken är rätt oberäknelig. :-)

Sen har jag en eftermiddag som blir lite avgörande. Endera blir det jättebra eller så floppar det.
Blir det bra, då är det som vanligt och folk kommer att ta åt sig äran.
Floppar det, jag då blir problemet mitt! :-) Typ.
Men jag är van....
Sen har vi en heldag, som jag hoppas kunna "bara" delta på.

Nåja, jag kunde ändå sluta i hyfsad tid idag och åkte hem och hämtade Minime för att fylla på kylen.
Vi hittade vår perfekta ketchup! :-)

För vi är en störtskön familj!
Som växer!
Jag ser verkligen fram emot då alla barn har en respektive och kanske egna barn.
Då har jag en helt egen klan! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar